BMW X6 z USA
BMW X6 to pierwszy samochód typu SUV coupe dostępny w ofercie BMW i jedno z pierwszych tego typu aut w segmencie premium. Od samego początku wyróżnia się odważną i muskularną sylwetką. Łączy zalety samochodów typu SUV ze stylistyką aut sportowych. W Bryki z Ameryki sprowadzimy twoje wymarzone BMW z USA. Jeżeli szukasz BMW X6 z USA, warto wiedzieć, czym różnią się samochody poszczególnych generacji.
BMW X6 – I generacja – E71
W momencie premiery BMW X6 było topowym SUV-em niemieckiej marki. Produkcja ruszyła w 2007 r. Oprócz zupełnie nowego stylu nadwozia BMW X6 miało też nowe rozwiązania technologiczne. W napędzie xDrive zastosowano system Dynamic Performance Control, który elektronicznie kontroluje rozdział momentu obrotowego pomiędzy osiami oraz niezależnie pomiędzy kołami. Takie rozwiązanie zwiększa stabilność podczas pokonywania zakrętów, ponieważ redukuje podsterowność i nadsterowność. W przypadku BMW X6 wymiary były zbliżone do X5, a największą różnicę widać oczywiście w wysokości samochodu.
W wersji amerykańskiej BMW X6 pierwszej generacji ma nieco bardziej komfortowe zawieszenie niż w wariantach europejskich. Amerykanie najchętniej wybierali silniki benzynowe i to one dominują w ofertach domów aukcyjnych.
Standardowo auto oferowano z silnikami 3.0 turbo o mocy 302 KM i 4.4 V8 twin-turbo o mocy 402 KM. Nie zabrakło też silników wysokoprężnych 3.0 o oznaczeniach M57 i N57. Moc wynosiła tu od 232 do 375 KM w wersji M50d.
W 2009 r. pojawiło się BMW X6 M. W wersji M BMW X6 silnik ma pojemność 4.4 l i jest to motor V8 twin-turbo o mocy aż 547 KM. Współpracuje z 6-biegową skrzynią automatyczną M Sports z łopatkami przy kierownicy. Ma aktywne zawieszenie, które obniżono o 10 mm w stosunku do podstawowej wersji.
W 2009 r. zaprezentowano też X6 ActiveHybrid, gdzie również wykorzystano silnik 4.4 V8 twin-turbo. Łączna moc zestawu wynosi 479 KM. Auto oferowano tylko w Stanach Zjednoczonych. Auto umożliwia jazdę w trybie w pełni elektrycznym z prędkością do 60 km/h.
BMW X6 – II generacja – F16
W 2015 r. zadebiutowała II generacja BMW X6. Dane techniczne mocno się zmieniły, ponieważ samochód zbudowano na płycie podłogowej X5. Auto miało większy bagażnik i bogatsze wyposażenie seryjne niż poprzednie BMW X6. Spalanie również uległo poprawie i w niektórych przypadkach obniżono je nawet o 20 proc.
Silnik 4.4 V8 twin-turbo w xDrive50i został udoskonalony, a moc zwiększono do 445 KM. Współpracuje z 8-biegową skrzynią Steptronic z łopatkami umieszczonymi przy kierownicy. Nowością jest wprowadzenie w USA wersji sDrive35i, która jest pierwszym BMW X6 z napędem na tylną oś. Ma sześciocylindrowy, rzędowy, turbodoładowany silnik o mocy 300 KM.
Dla zmniejszenia zużycia paliwa zaprezentowano tryb ECO PRO, który jest połączony z nawigacją. Gdy ta jest uruchomiona, system podpowiada kierowcy, kiedy powinien zdjąć nogę z gazu, żeby zaoszczędzić. Z kolei praca silnika i skrzyni biegów jest w nim tak zestrojona, żeby promować jazdę na możliwie najniższych obrotach.
BMW X6 M zostało pokazane w 2015 r. na torze Losail w Katarze. Pod maską ponownie znalazł się silnik 4.4 V8 twin-turbo. Jego maksymalna moc wynosi 567 KM. Producent wypuścił dodatkowo dwie linie akcesoriów z logo M. Jedna jest dedykowana do X5 M, a druga – do pozostałych odmian silnikowych w pakiecie M Sport.
W ofercie silników wysokoprężnych pojawił się już tylko 3.0 turbo o oznaczeniu N57 i mocach od 255 KM w modelu xDrive30d do 375 KM w modelu M50d. Jednocześnie xDrive30d jest najlżejszym BMW X6. Waga wynosi tu zaledwie 2070 kg.
BMW X6 – III generacja – G06
Obecnie w salonach jest sprzedawana III generacja modelu X6. Produkcja ruszyła w 2019 r. Samochód nieznacznie urósł, ma lepszą aerodynamikę i obniżony środek ciężkości. Szklana powierzchnia panoramicznego dachu została powiększona aż o 83 proc.
W samochodzie pojawiły się m.in. adaptacyjne reflektory LED, które są elementem wyposażenia standardowego. W standardzie użytkownik otrzymuje też system iDrive 7.0 z dwoma ekranami o przekątnej 12.3". Na liście wyposażenia dodatkowego są m.in. reflektory BMW Laser Light oraz hydrauliczne zawieszenie, które można obniżyć nawet o 80 mm. Może pracować w trybach Snow, Sand, Gravel i Rock Terrain. W opcjonalnym pakiecie Dynamic Handling Package znajduje się m.in. aktywne wspomaganie kierownicy. Ciekawostką są też opcjonalne uchwyty na kubki z funkcją grzania i chłodzenia napojów.
Początkowo samochód sprzedawano na rynku amerykańskim w dwóch wersjach – xLine i M Sport. Wariant M Sport ma m.in. zawieszenie M Sport i hamulce M Sport o zwiększonej wydajności. W przypadku silników M50i oraz M50d jest też sportowy układ wydechowy M Sport oraz elektronicznie kontrolowany dyferencjał.
Wersje sDrive40i oraz xDrive40i mają ulepszony silnik 3.0 twin-turbo o mocy 335 KM. To aż o 33 KM więcej w porównaniu z poprzednią generacją. W wariancie M50i pojawił się ulepszony silnik 4.4 V8 twin-turbo o mocy 523 KM.
W 2023 BMW X6 G06 przeszło lifting. Wewnątrz zainstalowano zakrzywiony ekran BMW Curved Display z nowym systemem operacyjnym BMW Operating System 8. Wśród zmian są również nowy selektor biegów i sportowe fotele w standardzie.
Najważniejszą nowością jest jednak wprowadzenie miękkiej hybrydy z nowym silnikiem spalinowym 4.4 V8 w wariancie M60i. Wszystkie wersje silnikowe są oferowane z 8-biegową skrzynią Steptronic Sport. W wariantach xDrive40i oraz M60i na liście wyposażenia standardowego pojawiło się adaptacyjne zawieszenie M. Nowy pakiet elektroniki obejmuje m.in. możliwość autonomicznej jazdy z prędkością do 135 km/h pod warunkiem, że kierowca jest cały czas skupiony na drodze.
BMW X6 z USA – dlaczego warto?
Samochody marki BMW z USA już na starcie są lepiej wyposażone niż ich europejskie odpowiedniki, a przy tym również tańsze w zakupie. Dotyczy to w szczególności wersji z silnikami benzynowymi. Nie inaczej jest z BMW X6, które wraz z kolejnymi generacjami oferuje coraz bogatszą listę dodatków dostępnych już na starcie. Właśnie to sprawia, że BMW X6 z USA jest lepszym wyborem niż samochody oferowane na europejskich rynkach wtórnych.
BMW X6 z USA – tylko z Bryki z Ameryki
Kupno samochodu klasy premium to poważna decyzja i inwestycja, więc najlepiej skorzystać z pomocy sprawdzonego i doświadczonego partnera. Firma Bryki z Ameryki od lat sprowadza auta z USA. Nasi specjaliści doskonale wiedzą, gdzie szukać i jak licytować, żeby transakcja przebiegła pomyślnie i bezpiecznie.
Oferta Bryki z Ameryki obejmuje:
- fachowe doradztwo w wyborze odpowiedniego modelu samochodu;
- wyszukanie auta, sprawdzenie jego historii oraz na życzenie również stanu technicznego;
- udział w licytacji;
- transport z domu aukcyjnego do portu w USA, fracht do Europy i dostarczenie auta pod wskazany adres;
- pomoc w formalnościach i sprawach związanych z opłatami celnymi i skarbowymi;
- pomoc w przygotowaniu samochodu do rejestracji w Polsce.
Nie czekaj, zadzwoń, umów się na spotkanie i porozmawiajmy o tym, jak możemy spełnić twoje motoryzacyjne marzenie w postaci BMW X6 z USA!