Tesla z USA
Choć Stany Zjednoczone są ojczyzną samochodów muscle cars, to od kilkunastu lat kojarzą się też z samochodami elektrycznymi. Marka Tesla z USA zapoczątkowała prawdziwą modę na auta elektryczne i szybko stała się popularna w Europie, a także w Polsce. Producent otworzył nawet swoją fabrykę w Niemczech, jednak Tesla sprowadzona z USA nadal mocno się opłaca, a w przypadku modelu Cybertruck w zasadzie nie ma innego wyboru. W Bryki z Ameryki sprowadzimy dla Ciebie Teslę z USA. Najpierw jednak warto dowiedzieć się więcej o ofercie producenta i tego, na co możesz liczyć.
Tesla Roadster
Tesla Roadster powstała w 2008 r. na bazie auta Lotus Elise. Odziedziczyła po nim aluminiową ramę przestrzenną. Do tego ma karoserię z włókna węglowego i szklanego. To roadster z otwieranym dachem, ale opcjonalnie można było zamówić hard top. W 2010 r. samochód elektryczny Tesla Roadster przeszedł lifting, który polegał na przeprojektowaniu przedniego zderzaka i tylnego dyfuzora, zmianie wzorów felg, poprawie izolacji akustycznej, dodaniu ekranu 7" oraz zastosowaniu lepszego chłodzenia.
Samochód oferowano z dwoma silnikami - AC Induction Motor (2008-2010, moc 185 kW / 248 KM, zasięg do 393 km EPA) oraz AC Induction Motor Sport (2009-2012, moc 215 kW / 288 KM, zasięg do 393 km EPA). W przypadku auta z USA standard ładowania to Tesla Proprietary.
Przewidziano też dwie wersje wyposażenia - Base (m.in. skórzane fotele, manualna klimatyzacja) oraz Sport (m.in. sportowe fotele, regulowane zawieszenie, elementy z włókna węglowego). Dodatkowo można było zamówić pakiety Performance Package (zwiększa moc do 288 KM, ma regulowane zawieszenie Bilstein i kute felgi) oraz Cold Weather Package (m.in. podgrzewane fotele).
Tesla Model S
To najpopularniejsze w ofercie marki Tesla auto typu liftback. Producent pozycjonuje go jako samochód klasy premium. Produkcja rozpoczęła się w 2012 r. i pojazd bazuje na autorskiej platformie marki Tesla. Od 2014 r. ma w standardzie pneumatyczne zawieszenie oraz funkcję autopilota. Początkowo sprzedawano go tylko z napędem na tylne koła, a obecnie oferta obejmuje tylko napęd na obie osie. W 2016 r. auto przeszło pierwszy lifting, który polegał na przeprojektowaniu grilla, dodaniu adaptacyjnych reflektorów LED i filtra powietrza HEPA. W 2021 r. pojawiły się ekran 17", nowe zderzaki, jarzmo oraz wersja Plaid z napędem tri-motor.
Na rynku pojawiły się następujące wersje napędów: 85 RWD (2012-2016, moc 270 kW / 362 KM, zasięg 426 km EPA), P90D AWD (2015-2016, moc 568 kW / 762 KM, zasięg 407 km EPA), Long Range AWD (2021-2025, moc 500 kW / 670 KM, zasięg 652 km), Plaid AWD (2021-2025, moc 760 kW / 1020 KM, zasięg 578 km EPA). W przypadku aut z przedziału 2016-2021 Tesla nie podawała dokładnych danych technicznych. Ile ładuje się Tesla Model S? W przypadku stacji Supercharger ładowanie od 10 do 80 proc. może zająć zaledwie 30 minut.
Do wyboru są cały czas dwie wersje wyposażenia - Base (skóra syntetyczna, podgrzewane fotele, ekran 17", autopilot w wersji Basic) oraz Plaid (sportowe fotele z wentylacją i autopilot w wersji Enhanced). Dodatkowo można zamówić pakiety Premium Interior oraz Full Self-Driving (autonomiczna jazda, automatyczne parkowanie, funkcja przywołania).
Tesla Model X
Tesla Model X to SUV z podnoszonymi tylnymi drzwiami (Falcon Wing), które sprawiają, że auto jest naprawdę wyjątkowe. Samochód bazuje na Model S. Wprowadzono go na rynek w 2015 r. i w 2021 r. przeszedł lifting, który przyniósł nowe zderzaki i ekran 17" oraz jarzmo.
Od 2021 r. auto jest sprzedawane w wersjach napędu Long Range AWD (moc 495 kW / 670 KM, zasięg do 560 km EPA) oraz Plaid (moc 754 kW / 1020 KM, zasięg do 525 km EPA). Warianty wyposażenie i jego elementy są takie same jak w Tesli Model S. Ciekawostką jest fakt, że Tesla Model X jest oferowana w USA w wersji dla 7 osób, a w Europie - dla 6.
Tesla Model 3
Tesla model 3 jest w sprzedaży od 2017 r. i zbudowano dla niego osobną platformę stalowo-aluminiową, z baterią w podłodze. Ma dwa typy napędów - na tylną oś lub na wszystkie koła. W 2023 r. auto przeszło lifting, który wniósł nowe zderzaki i ekran 15,4".
Tesla Model 3 ma następujące wersje silnikowe:
- RWD Standard Range (2017-2019, moc 168 kW / 225 KM, zasięg do 354 km EPA),
- RWD Standard Range Plus (2019-2021, moc 211 kW / 283 KM, zasięg do 386 km EPA w wersji 2019 i do 423 km EPA od 2020 r.),
- RWD Mid Range (2018-2019, moc 194 kW / 260 KM, zasięg do 425 km EPA),
- RWD Long Range (2017-2018, moc 228 kW / 306 KM, zasięg do 499 km EPA),
- AWD Long Range (2018-2023, moc 262 kW / 351 KM, zasięg od 499 do 576 km EPA),
- AWD Performance (2018-2023, moc do 380 kW / 510 KM, zasięg do 507 km EPA),
- RWD (2023-2025, moc 209 kW / 283 KM, zasięg 438 km EPA),
- Long Range AWD (2023-2025, moc 368 kW / 498 KM, zasięg do 549 km EPA),
- Performance AWD (2024-2025, moc 377 kW / 510 KM, zasięg do 488 km EPA).
Jeśli chodzi o wyposażenie, to np. w wersji RWD są podgrzewane fotele i ekran 15,4". Wersja Performance ma adaptacyjne zawieszenie. Dostępne są dodatkowe pakiety, takie same jak w przypadku Model S.
Tesla Model Y
Model Y został wprowadzony w 2020 r. i bazuje na platformie Model 3, ale jest crossoverem. Od momentu pojawienia się na rynku auto nie przeszło jeszcze żadnego liftingu. Ma takie samo wyposażenie, jakie znajdziesz w Model 3. W kwestii silników do wyboru są dwie opcje: Long Range AWD (moc 380 kW / 514 KM, zasięg do 531 km EPA) oraz Performance AWD (moc 389 kW / 527 KM, zasięg do 459 km EPA).
Tesla Cybertruck
To chyba najbardziej kontrowersyjny model marki Tesla. Import z USA to jedyna szansa, by wejść w jego posiadanie, bo nie został oficjalnie homologowany w Europie ze względu na fakt, ze konstrukcja nie chroni pieszych i rowerzystów przed obrażeniami. Ile kosztuje Tesla Cybertruck na amerykańskim rynku wtórnym? Ceny startują od ok. 70 do ponad 100 tys. dolarów.
Auto jest dostępne w dwóch wersjach napędu - Dual Motor AWD (moc ok. 444 kW / ok. 600 KM, zasięg do 547 km EPA) oraz Tri Motor AWD (moc ok. 592 kW / ok. 800 KM, zasięg do 515 km EPA). Wyposażenie obejmuje m.in. pancerne szyby, elektryczną roletę skrzyni ładunkowej, podgrzewane przednie fotele, klimatyzację z filtrem HEPA, kamery 360, system Autopilot. W wersji Cyberbeast są m.in. belka z oświetleniem LED montowana na dachu i tryb jazdy Beast Mode, który zapewnia mocne przyspieszenie.
Tesla z USA - czy warto?
Jeżeli interesują Cię elektryczne auta z USA, to Tesla będzie jednym z najlepszych wyborów. W końcu Stany Zjednoczone to ojczyzna tej marki. Samochody nie różnią się znacząco wyposażeniem, ale z racji atrakcyjnych cen w salonach i na rynku wtórnym będą bardziej opłacalne niż egzemplarze produkowane w Europie. Pamiętaj tylko, że mogą występować różnice w złączu ładowania, choć pomimo tego bezstresowa eksploatacja auta z USA jest możliwa w Europie.
Tesla z USA - tylko z Bryki z Ameryki
Jeżeli interesuje Cię import auta z USA, ale nigdy tego nie robiłeś i masz obawy lub po prostu nie masz czasu, to możesz powierzyć to zadanie profesjonalistom. W Bryki z Ameryki od lat zajmujemy się sprowadzaniem samochodów z Ameryki Północnej. Zadzwoń lub napisz, umów się na spotkanie i powiedz, jak możemy spełnić Twoje marzenia o Tesli z USA.
Usługi Bryki z Ameryki obejmują:
- wyszukanie i weryfikację pojazdu oraz udział w aukcji;
- transport auta do portu w USA, fracht z opcjonalnym ubezpieczeniem, transport z portu w Europie od Polski;
- pomoc w formalnościach i opłatach celnych oraz skarbowych;
- pomoc w przygotowaniu auta do rejestracji w Polsce.
Nie czekaj, odezwij się do nas już teraz! Nasi specjaliści służą pomocą i fachową wiedzą na każdym etapie transakcji!