BMW X5 z USA
BMW X5 jest pierwszym samochodem typu SUV, który pojawił się w ofercie BMW. Pomysł na jego powstanie pojawił się po tym, jak niemiecka marka przejęła Land Rovera. Ciekawostką jest to, że od pierwszej generacji auto było projektowane w Kalifornii i produkowano je w Stanach Zjednoczonych oraz Meksyku. Dlatego warto sprowadzić ten model BMW z USA.
Zanim podejmiesz decyzję o tym, jaki wariant wybrać, dowiedz się, ile jest generacji BMW X5 i czym się wyróżniają.
Generacje BMW X5
BMW X5 E53
Pierwsza generacja była produkowana w latach 1999-2006. Została zaprojektowana w Stanach Zjednoczonych i tam odbywała się produkcja. Samochody wyjeżdżały też z taśm fabryki w Meksyku. To sprawia, że cena zakupu dla amerykańskich klientów była atrakcyjna i teraz można znaleźć korzystne oferty na licytacji.
Listę silników benzynowych otwiera 3.0i o mocy 231 KM, który jest bardzo ceniony w Europie. W przypadku silników wysokoprężnych samochód oferowano tylko z jednostką 3.0d, która przeszła zmiany w 2003 r. Jej moc wzrosła z 184 do 218 KM. Najmocniejsza wersja to 4.8is o mocy 360 KM. Trafiła na rynek dopiero w 2004 r. Najlepszą opinią cieszą się silniki diesla o mocy 184 KM oraz benzynowy 3.0i.
BMW X5 E70
Druga generacja BMW X5 była dostępna w latach 2006-2013 i również produkowano ją w USA oraz Meksyku. Pojawiły się tu takie elementy wyposażenia jak adaptacyjny układ kierowniczy, wyświetlacz head-up display i aktywne zawieszenie. W 2010 r. samochody oferowano z nowym systemem BMW iDrive.
Pod maskę trafiały dwa silniki benzynowe w różnych konfiguracjach. Były to 3.0 i 4.8, które sprzedawano w wersjach z napędem xDrive. W 2010 r. do oferty dołączyła wersja. Ma silnik o mocy 555 KM i jest pierwszym BMW M z napędem xDrive, który później trafił też do X6 M, M3 i M5. Specjalnie na potrzeby tej wersji opracowano nowe wspomaganie układu kierowniczego, zmieniono ustawienia zawieszenia i zamontowano największe tarcze hamulcowe w historii BMW. Ich średnica wynosi 395 mm. Na liście wyposażenia jest też system kontroli startu.
W ofercie silników diesla wszystkie miały pojemność 3.0 l, a moc wynosiła od 235 KM dla podstawowego wariantu do 381 KM dla wersji M50d, która była w sprzedaży tylko przez rok. W latach 2009-2013 na rynku amerykańskim sprzedawano wariant xDrive35d o mocy 269 KM. To BMW X5 z USA jest słabsze od europejskiego odpowiednika. Warto wiedzieć, że diesle ze Stanów Zjednoczonych miały katalizator z płynem DEF, który miał obniżać emisję szkodliwych substancji.
Ciekawostką jest X5 Security Plus. Jego cena w USA wynosiła ok. 220 tys. dolarów. Samochód jest opancerzony i na dachu można zamontować karabin AK-47. Pod maską pracuje silnik 4.8 ze skrzynią Steptronic.
BMW X5 F15
Trzecia generacja BMW X5 była produkowana w latach 2013-2018. Wygląd przodu nawiązywał do BMW serii 3 F30. Dzięki zastosowaniu aluminium, magnezu i lekkich tworzyw sztucznych auto było lżejsze nawet o 90 kg w porównaniu z X5 E70. Na liście wyposażenia standardowego i dodatkowego pojawiły się m.in. nagłośnienie przestrzenne Bang and Olufsen i asystent jazdy w korku, a w ostatnim roku produkcji auto sprzedawano z ekranem dotykowym i bezprzewodowym systemem Apple CarPlay. Klienci mogli też zmieniać wygląd auta, dodając akcesoria z katalogu BMW M Performance.
W kwestii silników i napędów BMW postawiło na xDrive. Napęd na tylną oś był dostępny tylko w wariantach sDrive35i (benzyna) oraz sDrive25d z silnikiem o pojemności 2.0 l. Napęd sDrive stał się popularny wśród klientów ze Stanów Zjednoczonych i miał pozytywne opinie dziennikarzy. Warto wiedzieć, że BMW X5 z USA w wersji xDrive35d ma silnik z europejskiego wariantu xDrive30d.
BMW X5 M tej generacji ma oznaczenie modelowe F85 i pojawiło się w 2015 r. Ma silnik 4.4 V8 o mocy 567 KM, który rozpędza auto do setki w 4,2 s. W tym samym roku do salonów trafiło też BMW X5 xDrive40e, które jest hybrydą plug-in. Ma turbodoładowany silnik 2,0 o mocy 241 KM wspomagany przez elektryczny motor o mocy 111 KM. Klienci z USA mogli liczyć na dopłaty.
BMW X5 G05
Najnowsza generacja BMW X5 pojawiła się w 2019 r. i wraz z nią wprowadzono pneumatyczne zawieszenie z regulacją wysokości. Pozwala na obniżenie lub podwyższenie auta o 40 mm. Wszystkie silniki benzynowe mają filtr cząstek stałych, a silniki diesla – AdBlue.
Wersje z silnikami benzynowymi są oferowane w wariantach o pojemności 2.0, 3.0 i 4.4 l. Tylko klienci ze Stanów mogą kupić wersję z napędem sDrive oznaczoną jako sDrive40i. Na liście jest też hybryda plug-in xDrive45e, która zadebiutowała w 2019 r., a w USA pojawiła się rok później. Zasięg amerykańskiej wersji na zasilaniu elektrycznym wynosi 48 km.
Ciekawie prezentuje się oferta wariantów z literą M. W latach 2019-2023 produkowano M50i, a od 2023 r. w ofercie jest M60i. W obu przypadkach mamy do czynienia z miękką hybrydą, która ma silnik V8 o pojemności 4.4 l. W 2020 r. przedstawiono X5 M i X5 M Competition, które mają moc odpowiednio 591 i 617 KM. Wersja Competition ma zmieniony układ wydechowy, większe tylne koła i tryb jazdy „Track".
Silniki diesla są dostępne tylko z napędem xDrive i w wersjach o pojemności 2,0 oraz 3,0 l. Najmocniejsza to M50d o mocy 394 KM.
Co wyróżnia BMW X5 z USA sprowadzane przez Bryki z Ameryki?
W Bryki z Ameryki oferujemy kompleksową usługę sprowadzenia aut z USA. Specjalnie dla Ciebie wyszukamy i wylicytujemy BMW X5, którym będziesz cieszyć się w Polsce. Pomożemy Ci z formalnościami i przystosowaniem auta do spełniania wymogów polskich przepisów ruchu drogowego. Zapraszamy do kontaktu. Na spotkaniu powiemy Ci dokładnie, jaki jest koszt sprowadzenia auta z USA i wyjaśnimy proces krok po kroku. Sprawdź nasze usługi! Dlaczego warto zdecydować się na sprowadzane przez nas auta z USA? Zapewniamy:
- uczestnictwo w aukcji i licytacji w imieniu kupującego;
- wysoką jakość sprowadzonych aut;
- bezpieczne i legalne źródło pochodzenia;
- profesjonalne doradztwo naszej obsługi;
- szybki i sprawny transport samochodu z USA;
- stały kontakt na każdym etapie transakcji.