Zasady importu auta z USA i Kanady
Ile kosztuje sprowadzenie auta z USA?
Import auta z USA czy Kanady łącznie z dostarczeniem pod Twój adres jesteśmy w stanie zrealizować już w 6 tygodni!
Import aut z USA cieszy się w Polsce dużą popularnością. To szansa, żeby kupić wymarzony samochód w bogatej specyfikacji w cenie znacznie niższej niż na europejskich rynkach wtórnych. Polacy często sprowadzają również pojazdy zabytkowe, bo nie ma lepszego sposobu na zakup klasycznego krążownika szos niż sprowadzenie auta z USA.
Jeżeli myślą państwo o sprowadzeniu samochodu ze Stanów Zjednoczonych, warto wiedzieć, jak wygląda procedura zakupu auta, jakie są koszty transportu auta, opłaty celno-skarbowe oraz jakie wymagania musi spełniać samochód, żeby być dopuszczonym do ruchu w Polsce.
Warto powierzyć nam swoje marzenia, bo jako Bryki z Ameryki specjalizujemy się w pośrednictwie przy zakupie i sprowadzeniu samochodów, motocykli, łodzi i innych pojazdów ze Stanów Zjednoczonych. Zajmujemy się całym procesem począwszy od zakupu auta do momentu dostarczenia pojazdu pod wskazany adres.
Całkowity koszt importu auta jest uzależniony od wielu zmiennych – począwszy od wartości pojazdu, przez drogę transportu z USA do Polski, aż po koszt przygotowania samochodu do rejestracji. Dbamy o bezpieczeństwo i transparentność transakcji, dlatego wyjaśnimy krok po kroku, jak przebiegają poszukiwania, jak wyglądają procedury i jakie są przybliżone koszty sprowadzenia auta.
Jak kupić auto z USA krok po kroku?
Poniżej przedstawiamy Państwu procedurę zakupu importowanego auta lub innego pojazdu z USA i Kanady.
Określenie swoich oczekiwań jest najważniejsze, dlatego najpierw warto rozeznać się w ofercie samochodów dostępnych w USA, żeby wybrać te najbardziej interesujące. Podczas pierwszego kontaktu określają Państwo markę, model, wersję silnikową, wymagane wyposażenie, rocznik i tym podobne. Im więcej konkretnych informacji otrzymamy, tym łatwiej będzie nam znaleźć odpowiednie auto. Należy również określić maksymalną kwotę, jaką chcą Państwo przeznaczyć na zakup samochodu. Wyposażeni w takie informacje będziemy mogli ruszyć na poszukiwania. Oferty wyślemy mailem lub za pośrednictwem wybranego komunikatora (Facebook Messenger, WhatsApp).
Podpisujemy umowę na import wybranego wcześniej pojazdu oraz wpłacacie Państwo depozyt na nasze konto w kwocie nie mniejszej niż 3690 zł brutto (jest to równowartość minimalnej prowizja pośrednika). Depozyt jest formą zabezpieczenia dla pośrednika w przypadku wycofania się przez nabywcę z zakupu auta po wygraniu licytacji. Dom aukcyjny pobiera karę pieniężną w przypadku rezygnacji licytującego. Kara finansowa w przypadku niezapłacenia za auto może być wyższa niż wpłacony depozyt. Warto jednak od razu podkreślić, że jesteśmy uzależnieni również od nieprzewidzianych czynników. Zawsze staramy się doprowadzić do tego, by koszt importu auta z USA był możliwie najkorzystniejszy dla naszych klientów.
Choć ostateczny koszt sprowadzenia auta jest trudny do określenia, to staramy się przedstawić przybliżone koszty dla różnych scenariuszy wydarzeń. Transport lądowy, transport morski, opłaty celne, wysokość podatku VAT oraz akcyzy, czy przygotowanie samochodu do rejestracji różnią się kosztami w zależności od ceny samochodu, wybranego portu eksportowego i docelowego itp. Dlatego ostateczny całkowity koszt sprowadzenia auta z USA może różnić się od przedstawionej przez nas kalkulacji. Są jednak pewne stałe opłaty, które pozwalają na przedstawienie szacunkowej łącznej sumy transakcji.
Po wytypowaniu konkretnych egzemplarzy przystępujemy do sprawdzenia ich historii w bazie Carfax. To najbardziej znana komercyjna usługa internetowa, która pozwala na weryfikację auta pod kątem stanu, przebiegu, historii serwisowej i ewentualnych napraw po zdarzeniach drogowych. Firma Carfax ma dostęp m.in. do baz organów ewidencji pojazdów z 50 stanów w USA i wszystkich prowincji w Kanadzie, a także do baz policji, straży pożarnej i innych służb. To czyni Carfax najbardziej zaufanym źródłem informacji o używanych samochodach i motocyklach z USA i Kanady. Korzystamy również z bazy EpicVIN. Usługa sprawdzenia historii pojazdu jest darmowa dla naszych Klientów depozytowych.
Klient może również zlecić wykonanie odpłatnej inspekcji licytowanego pojazdu wraz z wykonaniem dodatkowych zdjęć, co pozwoli zweryfikować stan faktyczny z tym, co widnieje w informacjach przedstawionych przez dom aukcyjny. To czyni zakup jeszcze bezpieczniejszym.
Kolejny krok to licytacja, która odbywa się na żywo i zachęcamy naszych klientów do obserwowania jej. Dzięki temu można skorygować budżet, jeżeli dany pojazd jest naprawdę wyjątkowy i chce się o niego skutecznie powalczyć. W trakcie licytacji pozostajemy w ciągłym kontakcie tak, żeby móc szybko reagować na sugestie i zmiany.
WYBIERZ SCENARIUSZ licytacji
Jeżeli z jakiegoś powodu licytacja nie zakończy się pomyślnie, to decyzja o dalszych krokach należy do państwa. W przypadku rezygnacji z licytacji lub dalszych poszukiwań dokonujemy zwrotu depozytu na wskazane konto w ciągu 2 dni roboczych.
Jeżeli licytacja zakończy się sukcesem, należy dokonać wpłaty za samochód, prowizję za wygraną, transport auta do portu oraz transport morski i ubezpieczenie frachtu. Przelew trzeba wykonać najpóźniej w ciągu 2 dni roboczych, aby uniknąć dodatkowych kosztów wynikających z opóźnień w płatności. Wysokość opłat jest zależna od ostatecznej ceny pojazdu, jego gabarytów i aktualnych stawek firm transportowych. Po dokonaniu wpłaty organizujemy cały proces w państwa imieniu.
Po zaksięgowaniu środków pieniężnych w USA, odbieramy pojazd z placu aukcyjnego i transportujemy do najbliższego portu. Tam zostaną wykonane dodatkowe zdjęcia, a następnie pojazd zostanie załadowany do kontenera, który potem trafi na pokład statku płynącego do Rotterdamu lub Bremerhaven. Będziemy informować o aktualizacji statusu pojazdu drogą mailową.
Mogą państwo wykupić dodatkowe ubezpieczenie, którego stawka wynosi 2 proc. od wartości pojazdu na fakturze z domu aukcyjnego. Taka polisa jest ważna od momentu załadunku kontenera na statek do czasu jego wyładunku w porcie docelowym.
Po dopłynięciu do portu docelowego kontener jest rozładowywany przez agencję celną i wykonywane są kolejne zdjęcia pojazdu. Pracownicy agencji zajmują się procedurą oclenia samochodu. Jest to usługa zewnętrzna, która jest realizowana za naszym pośrednictwem. Po zakończeniu odprawy celnej otrzymają państwo od nas e-mail z rozliczeniem.
Po zakończeniu procedur związanych z cłem i naliczeniem podatku VAT agencja celna wystawia fakturę, która obejmuje usługi agencji, opłatę celną i podatek. Przelew należy wykonać bezpośrednio na konto agencji, na podstawie dostarczonego przez nas rozliczenia.
Pojazd dostarczany jest bezpośrednio we wskazane wcześniej przez Państwa miejsce w Polsce. Klient musi wskazać miejsce rozładunku, które zagwarantuje bezproblemowy dojazd kierowcy. Rozładunek pojazdu jest po stronie klienta. Płatność za transport do Polski jest rozliczana gotówką przy odbiorze. Po dostarczeniu pojazdu rozliczamy naszą prowizję z wpłaconego depozytu i wystawiamy fakturę za naszą usługę. Komplet dokumentów wysyłamy kurierem.
Licytacje
Zależy nam, by nasi Klienci mieli jak największy wybór, dlatego licytujemy pojazdy na wielu portalach aukcyjnych. Zarówno auta uszkodzone z USA i Kanady, jak i te bezwypadkowe, są opatrzone zdjęciami i opisane, wiecie więc Państwo od razu, jak wygląda i w jakim stanie jest konkretny pojazd.
Każdy samochód sprawdzamy pod kątem formalnym i technicznym, a następnie weryfikujemy stan faktyczny z wykorzystaniem baz takich, jak CARFAX czy EpicVIN. Firmy te mają dostęp do baz odpowiedników polskich wydziałów komunikacji, policji, straży pożarnej, firm ubezpieczeniowych, instytucji bankowych itp. Dzięki temu wiemy, jaka jest przeszłość danego pojazdu, jakie przeszło naprawy, czy było kiedyś przedmiotem kradzieży i możemy prześledzić zmiany właścicieli. O pojeździe możemy więc dowiedzieć się znacznie więcej, niż przy zakupie w Europie!
Licytujemy zarówno auta bezwypadkowe z USA i Kanady, jak i te, które zostały uszkodzone. W przypadku sprowadzenia auta powypadkowego możemy po zakupie pojazdu przeprowadzić jego naprawę i dostosować je do polskich przepisów ruchu drogowego. Koszt transportu samochodu z USA i opłaty związane z importem auta są na tyle korzystne, że sprowadzenie samochodu ze Stanów Zjednoczonych po prostu się opłaca.
Portale aukcyjne oferujące auta uszkodzone:
Portale aukcyjne oferujące auta nieuszkodzone:
Koszty sprowadzenia auta z USA
Samochody importowane ze Stanów Zjednoczonych są tańsze nawet o 30-40% od tych zakupionych na terenie krajów Unii Europejskiej. Mimo, że samo sprowadzenie pojazdu obwarowane jest dodatkowymi kosztami, to uwzględniając wszelkie opłaty za auto z USA, jest to nadal najkorzystniejsze finansowo rozwiązanie.
Koszty związane z importem pojazdów ze Stanów Zjednoczonych obejmują m.in. opłaty transportowe, kaucję, akcyzę, opłaty celno-skarbowe za auto, podatek VAT. Dobrze jest mieć świadomość tego, co i w jakich kwotach musisz opłacić, aby cieszyć się w pełni samochodem sprowadzonym z USA.
Koszt sprowadzenia auta z USA uzależniony jest od wielu czynników. Ustalając konkretne koszta sprowadzenia auta z USA bierzemy pod uwagę zarówno kwotę depozytu, jak i inne opłaty, które leżą po stronie klienta.
Cena sprowadzenia auta z USA to:
W zależności od portu docelowego podatek może wynosić od 19 do 23%. W przypadku sprowadzenia auta do Niemiec zapłacisz 19% podatku VAT, 21%, gdy Twoje auto trafi do holenderskiego portu, a 23%, jeśli auto chcesz sprowadzić bezpośrednio do Polski. Dlatego najczęściej wybierane są porty w Niemczech. Najtaniej wyjdzie zakup pojazdu zabytkowego lub kolekcjonerskiego, ponieważ objęte są podatkiem w wysokości od 7 do 9% w zależności od kraju.
- 21% w Holandii
- 19% w Niemczech
- 23% w Polsce
- 7-9% pojazd zabytkowy lub kolekcjonerski (w zależności od kraju)
Akcyza za samochód z USA uzależniona jest od pojemności silnika sprowadzonego auta i wynosi 3,1% w przypadku aut z pojemnością silnika do 2,0 litra oraz 18,6% powyżej 2,0 litra. Dla pojazdów hybrydowych są zastosowane niższe stawki podatku akcyzowego, a dla pojazdów elektrycznych stawka akcyzy wynosi 0% ze względu na rodzaj napędu. W przypadku pojazdów zabytkowych i kolekcjonerskich jesteś zwolniony z opłaty akcyzy.
- 3,1% pojemności do 2.0L
- 1,55% pojemności do 2.0L z silnikiem hybrydowym HEV
- 18,6% pojemności powyżej 2.0L
- 9,3% pojemności powyżej 2.0L z silnikiem hybrydowym HEV oraz PLUG-IN
- 0% pojemności do 2.0L z silnikiem hybrydowym typu PLUG-IN
- 0% auta elektryczne
- 0% pojazd zabytkowy lub kolekcjonerski
Samochody osobowe oraz quady podlegają opłacie w wysokości 10%, motocykle 6%. Pojazdy zabytkowe i kolekcjonerskie zwolnione są z tej opłaty. Ile wynosi cło z USA do Polski zależy od rodzaju pojazdu lub łodzi.
- 10 % samochód osobowy
- 0% pojazd zabytkowy lub kolekcjonerski
- 6% motocykl
- 10% quad
- 1,7% skuter wodny
- 1,7%-2,7% łódź lub jacht
- 22% samochód ciężarowy
Domy aukcyjne, które wystawiają na sprzedaż auto, wymagają tzw. Prowizji aukcyjnej. Wysokość ustalana jest na podstawie wartości licytowanego pojazdu, jednak można określić, że jest to opłata od kilkuset dolarów.
- opłata aukcyjna od 400$ (opłata jest zależna od kwoty zakupu wylicytowanego pojazdu)
Firma Bryki z Ameryki za swoje zaangażowanie oraz dopełnienie wszelkich formalności pobiera jednorazowo opłatę prowizyjną w wysokości 2000 złotych netto za pojazd typu skuter, motocykl, quad lub skuter wodny oraz od 3000 złotych netto za samochód osobowy. W przypadku droższych pojazdów oraz łodzi stawka ustalana jest indywidualnie.
- 2 000 zł netto – motocykl, skuter wodny/śnieżny lub quad
- od 3 000 zł netto – samochód osobowy
- łodzie, maszyny, kampery i inne pojazdy – cena do uzgodnienia
Opłaty za fracht morski samochodu osobowego wynoszą od około 900 dolarów. Fracht morski motocykla bądź quada to wydatek od 500 dolarów. Opłaty za transport lądowy z placu aukcyjnego do wybranego portu wynosi od 250 dolarów.
- od 150$ – opłaty za transport lądowy z placu aukcyjnego do wybranego portu
- od 350$ – opłaty za fracht morski motocykla bądź quada
- od 800$ – opłaty za fracht morski samochodu osobowego
Stanowi ona zabezpieczenie finansowe transakcji. Kaucja wynosi nie mniej niż 1000$. W przypadku braku dokonania wpłaty za zakupiony samochód bądź inny pojazd, dom aukcyjny obciąża finansowo naszą firmę karą w wysokości 10-15% wylicytowanej kwoty. W przypadku przegranej licytacji, w której nie doszło do zakupu, kaucja jest zwracana w całości w ciągu 2 dni roboczych na konto Klienta.
- 10-15% wylicytowanej kwoty (nie mniej niż 1000$)
UWAGA: Nie licytujemy samochodów bez otrzymania kaucji.
Dostosowanie samochodu do polskich przepisów
Sprowadzenie auta z USA będzie wiązało się również z dostosowaniem go do polskich warunków i przepisów. Amerykańskie samochody różnią się bowiem od europejskich. Najczęściej różnice te dotyczą świateł oraz licznika. Licznik będzie bowiem uwzględniał mile, a nie kilometry. Nie stanowi to jednak problemu, ponieważ w najnowszych modelach aut wystarczy to przeprogramować, a w pozostałych amerykańskich pojazdach licznik zazwyczaj ma dwie skale i nie ma potrzeby jego modernizacji. Z kolei różnice w budowie lamp uniemożliwiają dopuszczenie pojazdu do ruchu, dlatego przede wszystkim należy:
- zmodyfikować światła mijania – zgodnie z naszymi przepisami muszą one oświetlać pobocze, w amerykańskich pojazdach są one symetryczne i nie doświetlają odpowiednio pobocza
- zmodyfikować tylne kierunkowskazy – w większości amerykańskich aut są czerwone, a powinny być barwy pomarańczowej lub żółtej samochodowej
- wyposażyć pojazd w światło przeciwmgielne z tyłu – auta z USA go nie posiadają
- zmodyfikować silnik lub układ wydechowy – podczas badania technicznego na stacji diagnostycznej może się okazać, że diagnosta stwierdzi niezgodność wyników pomiaru spalin z normami obowiązującymi w Europie, wtedy konieczne będzie przeprowadzenie modyfikacji silnika lub układu wydechowego
Dodatkowe zmiany, które warto przeprowadzić to:
- wymienić opony – jeżeli opony zamontowane w samochodzie z USA nie mają homologacji europejskiej, lepiej je wymienić, ponieważ w razie zdarzenia drogowego firma ubezpieczeniowa może odmówić wypłaty odszkodowania
- konwersja radia – radiostacje w USA nadają na falach nieparzystych, więc jeśli chcą państwo słuchać ulubionych stacji radiowych w Polsce, należy dokonać konwersji radia, możliwe jest również wgranie polskiego menu, a w przypadku starszych odbiorników konieczna będzie ich wymiana
Czy sprowadzenie samochodu z USA się opłaca?
Import auta z USA i Kanady jest opłacalny niezależnie od kursu dolara. To szansa na zakup wymarzonego auta, motocykla, łodzi lub samochodu zabytkowego w atrakcyjnej cenie i bardzo dobrej specyfikacji nawet, jeśli pojazd wymaga naprawy. Jako sprawdzony partner dokładamy wszelkich starań, żeby osiągnąć sukces i zminimalizować koszty. Sami zajmujemy się całym procesem, bez pomocy dodatkowych pośredników. Współpracujemy ze sprawdzonymi przewoźnikami, którzy gwarantują bezpieczny transport samochodu.
Przed rozpoczęciem współpracy informujemy, jakie są opłaty za sprowadzenie auta z USA, co ułatwia zorientowanie się, ile kosztuje sprowadzenie samochodu z USA. Zależy nam na państwa zadowoleniu, dlatego dokładamy wszelkich starań, by cały proces był dla naszych klientów przyjazny i transparentny.
Zapraszamy do zapoznania się z całą gamą proponowanych przez nas usług. Współpraca z nami to możliwość posiadania na własność wybranego pojazdu z Ameryki – i to w możliwie najkrótszym czasie! Dołącz do grona zadowolonych klientów, którzy poruszają po drogach wymarzonym pojazdem.
Zachęcamy do skontaktowania się z nami i dołączenia do grona zadowolonych klientów. W naszej ofercie są Audi z USA, BMW z USA, Mercedesy z USA, Porsche z USA, muscle car z USA, Tesla z USA, Jeep z USA i wiele innych. Wystarczy określić budżet oraz wymagania, a my zajmiemy się resztą!
Jeśli chcesz poznać szczegółowe koszty sprowadzenia pojazdu, poświęć chwilę na wypełnienie formularza dostępnego na naszej stronie, a nasi pracownicy prześlą Ci indywidualną wycenę usługi.
Może Cię zainteresować
Wszystkie artykułyPorównanie amerykańskich pickupów: który model wybrać?
Amerykańskie pickupy to ikony motoryzacji. Mocne, twarde i gotowe na wszystko, łączą najlepsze cechy osobówek, dostawczaków i terenówek ze stylowym wyglądem. W Stanach jest ich znacznie więcej niż w Europie, są też sporo tańsze, a w dodatku możesz ustrzelić taką wersję, jakiej drogi europejskie nie miały okazji nieść. Jeśli to auto dla Ciebie, pozostaje tylko jedno pytanie – którego pickupa z USA wybrać? Porównujemy kilka popularnych modeli – sprawdź!
Słynne auta: najbardziej kultowe samochody w kinematografii
Historia kina to nie tylko znani aktorzy, reżyserowie i operatorzy filmowi. To również filmy akcji z samochodami i modele aut, o których marzą miłośnicy motoryzacji z całego świata. Teraz te słynne auta są dostępne na wyciągnięcie ręki również dla klientów z Europy, dzięki możliwości sprowadzenia ich np. z USA. Jeżeli zastanawiasz się, na które sławne auta warto zwrócić uwagę, to zabieramy Cię w filmową podróż, która ułatwi podjęcie odpowiedniej decyzji.
Kompletny przewodnik po akcyzie na samochody sprowadzane z USA
Akcyza na auta z USA – jak ją obliczyć? To pytanie, które zadaje sobie wiele osób. Sprowadzanie samochodów z USA to popularna praktyka ze względu na dobry stan techniczny aut, szeroki wybór modeli oraz atrakcyjne ceny. Współczesny importer musi jednak na bieżąco śledzić zmieniające się przepisy, aby nie natknąć się na nieprzyjemne niespodzianki. Jednym z kluczowych aspektów na drodze do posiadania auta zza oceanu jest właściwe rozumienie i skalkulowanie akcyzy. W tej publikacji przybliżymy, jak oblicza się akcyzę na auta z USA, w tym także akcyzę na uszkodzone auto z USA.