Przewijaj
w dół
Złap
i przesuń
Zasady importu

Proces importu auta Upraszczamy do minimum

Camaro ZL1 1LE

Import auta z USA czy Kanady łącznie z dostarczeniem pod Twój adres jesteśmy w stanie zrealizować już w 6 tygodni!

Zastanawiając się nad importem auta z USA czy Kanady przychodzi na myśl skomplikowany proces. My, mając przewagę nad konkurencją dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu i profesjonalnemu podejściu do klienta, uprościliśmy ten proces do minimum.

Jesteśmy sprawdzonym partnerem, który od lat korzysta z usług tych samych firm spedycyjnych. Dzięki takiemu podejściu możemy sprawnie, szybko i w korzystnych cenach sprowadzić dla Ciebie wybrane auto. Od początku do końca sami zajmujemy się całą procedurą, nie korzystając z pomocy osób trzecich, a tym samym nie generując dodatkowych kosztów. Z nami możesz być pewien, że wybieramy najkrótszą i najtańszą drogę importu.

Do kolejnej sekcji

Jak kupić auto z USA krok po kroku?

Poniżej przedstawiamy Państwu procedurę zakupu importowanego auta lub innego pojazdu z USA i Kanady

Krok 1
WYBÓR SAMOCHODU Z DOSTĘPNYCH NA AUKCJACH

By zagwarantować Państwu możliwość zakupu samochodu z USA, który będzie spełniał wszelkie oczekiwania, zapewniamy duży wybór pojazdów. Licytujemy dla Was na kilkunastu portalach aukcyjnych. Pełną ich listę znajdziecie w sekcji LICYTACJE. Nie włączacie się w licytację, jedynie wybieracie konkretny pojazd. Po przekazaniu nam informacji o swoim wyborze udostępnimy Państwu opinię naszych ekspertów na temat auta. Czerpiemy dane z płatnych raportów takich jak CARFAX, EPICVIN. Od samego początku jesteśmy do Państwa dyspozycji. Jeśli napotkacie jakiekolwiek trudności, macie wątpliwości związane z tym, czy warto kupić auto z USA, wesprzemy Was radą i doświadczeniem. Chętnie pomożemy także w podjęciu decyzji – wystarczy, że powiecie nam, czego szukacie.

Krok 2
USTALENIE KWOTY LICYTACJI, PODPISANIE UMOWY I ZALICZKA

Jeżeli po zapoznaniu się z raportami będą Państwo nadal zdecydowani na zakup samochodu z USA, zajmiemy się dalszą wyceną. Będziemy prognozować, jaka kwota będzie potrzebna, by wygrać aukcję – to od Was zależy, jaką sumę zechcecie przeznaczyć. Wyliczymy koszty transportu pojazdu ze Stanów do Polski. Przez cały ten czas niezmiennie jesteśmy gotowi udzielić Wam rady i odpowiedzieć na każde pytania. Wygraliśmy już setki licytacji, mogą więc Państwo zaufać naszej wiedzy i doświadczeniu. Po ustaleniu opłat i kwoty, jaką jesteście gotowi przeznaczyć na licytację, przechodzimy do podpisania umowy. Wymagana jest także wpłata kaucji w wysokości 10% założonej sumy. To forma zabezpieczenia na wypadek rezygnacji z zakupu pojazdu – serwisy aukcyjne wymuszają opłatę za wycofanie się z licytacji. Zaliczka wróci do Państwa w ciągu dwóch dni w sytuacji, gdy w czasie licytacji wartość samochodu przekroczy ustaloną z Wami sumę lub może pozostać u nas na poczet kolejnych licytacji.

Krok 3
WYKUPIENIE AUTA

Po wygraniu aukcji, są Państwo zobowiązani do uiszczenia całkowitej opłaty za koszty powstałe w USA w ciągu dwóch dni roboczych. Pieniądze należy wpłacić na konto firmowe w Stanach Zjednoczonych w walucie USD. W przypadku niewywiązania się z tego obowiązku, zostaniecie Państwo obciążeni dodatkowymi opłatami.

Krok 4
SPROWADZENIE SAMOCHODU Z USA

Gdy kupno auta w USA stanie się faktem, przystępujemy do rozpoczęcia procedury transportowej. Samochód zostanie dostarczony do naszej bazy przeładunkowej, tam zostaną wykonane dodatkowe zdjęcia, a następnie pojazd zostanie załadowany do kontenera, który potem trafi na pokład statku płynącego do Rotterdamu lub Bremerhaven. Stamtąd, po uregulowaniu opłat celnych, dostarczymy zakupiony pojazd pod umówiony adres. Przez cały czas transportu możecie Państwo monitorować, gdzie w danej chwili znajduje się zakupiony samochód z USA.

Licytacje

Zależy nam, by nasi Klienci mieli jak największy wybór, dlatego licytujemy pojazdy na wielu portalach aukcyjnych. Zarówno auta uszkodzone z USA i Kanady, jak i te bezwypadkowe, są opatrzone zdjęciami i opisane, wiecie więc Państwo od razu, jak wygląda i w jakim stanie jest konkretny pojazd.

Każdy z samochodów, na który się Państwo zdecydują, sprawdzamy z wykorzystaniem baz takich jak CARFAX czy Autocheck. Dzięki temu wiemy, jaka jest przeszłość danego pojazdu, jakie przeszło naprawy, czy było kiedyś przedmiotem kradzieży bądź jak zmieniali się jego właściciele. O pojeździe możemy więc dowiedzieć się znacznie więcej, niż przy zakupie w Europie!

Licytujemy zarówno auta bezwypadkowe z USA i Kanady, jak i te, które zostały uszkodzone. W ramach naszych usług możemy po zakupie pojazdu przeprowadzić jego naprawę i dostosować je do polskich przepisów.

Auta uszkodzone
Auta bezwypadkowe

Koszty sprowadzenia auta z USA

Samochody importowane ze Stanów Zjednoczonych są tańsze nawet o 30-40% od tych zakupionych na terenie krajów Unii Europejskiej. Mimo, że samo sprowadzenie pojazdu obwarowane jest dodatkowymi kosztami, to uwzględniając wszelkie opłaty za auto z USA, jest to nadal najkorzystniejsze finansowo rozwiązanie.

Koszty związane z importem pojazdów ze Stanów Zjednoczonych obejmują m.in. opłaty transportowe, kaucję, akcyzę, cło, podatek VAT. Dobrze jest mieć świadomość tego, co i w jakich kwotach musisz opłacić, aby cieszyć się w pełni samochodem sprowadzonym z USA.

Cena sprowadzenia auta z USA to:

Podatek VAT

W zależności od portu docelowego podatek może wynosić od 19 do 23%. W przypadku sprowadzenia auta do Niemiec zapłacisz 19% podatku VAT, 21%, gdy Twoje auto trafi do holenderskiego portu, a 23%, jeśli auto chcesz sprowadzić bezpośrednio do Polski. Najtaniej wyjdzie zakup zabytkowego pojazdu, ponieważ objęty jest podatkiem w wysokości od 7 do 9% w zależności od kraju.

  • 19% w Niemczech
  • 21% w Holandii
  • 23% w Polsce
  • 7-9% pojazd zabytkowy (w zależności od kraju)
Akcyza

Wysokość akcyzy uzależniona jest od pojemności silnika sprowadzonego auta i wynosi 3,1% w przypadku aut z pojemnością silnika do 2,0 litra oraz 18,6% powyżej 2,0 litra. Dla pojazdów hybrydowych są zastosowane niższe stawki podatku akcyzowego, a dla pojazdów elektrycznych stawka akcyzy wynosi 0%. W przypadku pojazdów zabytkowych jesteś zwolniony z opłaty akcyzy.

  • 3,1% pojemności do 2.0L
  • 1,55% pojemności do 2.0L z silnikiem hybrydowym HEV oraz MHEV
  • 18,6% pojemności powyżej 2.0L
  • 9,3% pojemności powyżej 2.0L z silnikiem hybrydowym HEV, MHEV oraz PLUG-IN
  • 0%  pojemności do 2.0L z silnikiem hybrydowym typu PLUG-IN
  • 0% auta elektryczne
  • 0% pojazd zabytkowy
Cło

Samochody osobowe oraz quady podlegają opłacie w wysokości 10%, motocykle 6%. Pojazdy zabytkowe zwolnione są z tej opłaty.

  • samochód osobowy 10%
  • pojazd zabytkowy 0%
  • motocykl 6%
  • quad 10%
  • skutery wodne - 1,7%
  • łodzie oraz jachty - 1,7% do 2.7 %
  • samochody ciężarowe - 22%
Opłaty związane z licytacją pojazdu

Domy aukcyjne, które wystawiają na sprzedaż auto, wymagają tzw. Prowizji aukcyjnej. Wysokość ustalana jest na podstawie wartości licytowanego pojazdu, jednak można określić, że jest to opłata od kilkuset dolarów.

  • opłata aukcyjna od 400$ (opłata jest zależna od kwoty zakupu wylicytowanego pojazdu)
opłata za usługę sprowadzenia auta

Firma Bryki z Ameryki za swoje zaangażowanie oraz dopełnienie wszelkich formalności pobiera jednorazowo opłatę prowizyjną w wysokości 2000 złotych za pojazd typu skuter, motocykl, quad lub skuter wodny oraz od 3000 złotych za samochód osobowy. W przypadku droższych pojazdów oraz łodzi stawka ustalana jest indywidualnie.

  • 2 000 zł – motocykl, skuter wodny/śnieżny lub quad
  • od 3 000 zł – samochód osobowy
  • łodzie, maszyny, kampery i inne pojazdy – cena do uzgodnienia
Opłaty Transportowe

Opłaty za fracht morski samochodu osobowego wynoszą od około 900 dolarów. Fracht morski motocykla bądź quada to wydatek od 500 dolarów. Opłaty za transport lądowy z placu aukcyjnego do wybranego portu wynosi od 250 dolarów.

  • od 150$ – opłaty za transport lądowy z placu aukcyjnego do wybranego portu
  • od 350$ – opłaty za fracht morski motocykla bądź quada
  • od 800$ – opłaty za fracht morski samochodu osobowego
Kaucja

Stanowi ona zabezpieczenie finansowe transakcji. Kaucja wynosi nie mniej niż 1000$. W przypadku braku dokonania wpłaty za zakupiony samochód bądź inny pojazd, dom aukcyjny obciąża finansowo naszą firmę karą w wysokości 10-15% wylicytowanej kwoty. W przypadku przegranej licytacji, w której nie doszło do zakupu, kaucja jest zwracana w całości w ciągu 2 dni roboczych na konto Klienta.

  • 10-15% wylicytowanej kwoty (nie mniej niż 1000$)

UWAGA: Nie licytujemy samochodów bez otrzymania kaucji.

dodatkowyM kosztEM importu auta z USA jest Dostosowanie pojazdu do polskich przepisów

Sprowadzenie auta z USA będzie wiązało się również z dostosowaniem go do polskich warunków i przepisów. Amerykańskie samochody różnią się bowiem od europejskich. Najczęściej różnice te dotyczą świateł oraz licznika. Licznik będzie bowiem uwzględniał mile, a nie kilometry. Nie stanowi to jednak problemu, ponieważ w najnowszych modelach aut wystarczy to przeprogramować, a w pozostałych amerykańskich pojazdach licznik zazwyczaj ma dwie skale i nie ma potrzeby jego modernizacji. Większy problem mogą stanowić starsze klasyki, w których raczej nie będzie takiej możliwości i trzeba przyzwyczaić się do nowej jednostki. Z kolei różnice w budowie lamp uniemożliwiają dopuszczenie pojazdu do ruchu, dlatego przede wszystkim należy:

  • zmodyfikować światła mijania – zgodnie z naszymi przepisami muszą one oświetlać pobocze, w amerykańskich pojazdach są one symetryczne i nie doświetlają odpowiednio pobocza
  • zmodyfikować tylne kierunkowskazy – w większości amerykańskich aut jest czerwony, a powinien być pomarańczowy
  • wyposażyć pojazd w światło przeciwmgielne z tyłu – auta z USA go nie posiadają

Czy to się opłaca?

Import samochodu z USA to szansa na korzystny zakup szczególnie marek premium czy sportowych modeli – nawet 40% taniej niż w Polsce. Bryki z Ameryki to sprawdzony partner, który od lat korzysta z usług tych samych firm spedycyjnych. Dzięki takiemu podejściu możemy sprawnie, szybko i w korzystnych cenach sprowadzić dla Ciebie wybrane auto. Od początku do końca sami zajmujemy się całą procedurą, nie korzystając z pomocy osób trzecich, a tym samym nie generując dodatkowych kosztów. Z nami możesz być pewien, że wybieramy najkrótszą i najtańszą drogę importu.

Do kolejnej sekcji

Jeśli chcesz poznać szczegółowe koszty sprowadzenia pojazdu, poświęć chwilę na wypełnienie formularza dostępnego na naszej stronie, a nasi pracownicy prześlą Ci indywidualną wycenę usługi.