BMW M5 z USA
Jako Bryki z Ameryki profesjonalnie licytujemy i sprowadzamy auta z USA. Jeżeli marzy Ci się wyjątkowy samochód, zapoznaj się z naszą ofertą importu BMW M5 z USA. Specjalnie dla Ciebie znajdziemy najciekawsze oferty.
Które BMW z USA warto sprowadzić? Poznaj wszystkie generacje BMW M5 i podejmij decyzję!
Generacje i specyfikacje BMW M5
BMW M5 E28
Pierwsza generacja BMW M5 pojawiła się w 1984 r. Wersja oferowana na rynek amerykański miała katalizator, który obniżał moc z 282 do 256 KM. Kiedy samochód miał swoją premierę, był najmocniejszym produkowanym seryjnie sedanem. Auto składano ręcznie w Niemczech. Na cały świat wyprodukowano tylko 2241 sztuk tego modelu, co czyni go niezwykle rzadkim, a cena dobrze utrzymanych pojazdów raczej nie będzie spadać. Ta generacja BMW M5 to nie tylko dobre samochody, ale również świetna inwestycja.
BMW M5 E34
Samochód produkowano w latach 1988-1995 i był oferowany w nadwoziu sedan oraz kombi. Powstało łącznie 12 254 szt., z czego kombi stanowiły zaledwie 891. W Ameryce Północnej BMW M5 E34 sprzedawano tylko w latach 1991-1993 z silnikiem 3,5 l o mocy 311 KM. Wersja na rok modelowy 1992 miała moc podniesioną do 335 KM. Sprint do setki trwał poniżej 6 s. Ciekawostką były koła, ponieważ do 1992 r. samochód sprzedawano z trzyczęściowymi felgami Style 20 „M-System”, a poszczególne elementy wykonano z magnezu i aluminium.
Wersje specjalne:
- Cecotto Edition – samochód wyposażono w skórę Nappa i podgrzewane siedzenia, był dostępny w kolorach Lagoon Green i Mauritius Blue;
- Winkelhock Edition – auto było lżejsze od standardowej M5, zamontowano w nim m.in. zbiornik paliwa o pojemności 81 l z amerykańskiej wersji, fotele Recaro i kierownicę M-Technic II pokrytą zamszem, wyprodukowano 51 egzemplarzy;
- 20 Jahre Motorsport Edition – pod maską umieszczono silnik 3,8 l, z wyglądu auto wyróżniało się malowaniem i detalami, powstało tylko 20 egzemplarzy.
BMW M5 E39
To chyba najbardziej kultowa generacja BMW M5. Jednocześnie jest pierwszą z silnikiem V8 pod maską, wielowahaczowym zawieszeniem i elementami przedniego zawieszenia wykonanymi z aluminium. Deklarowana moc maksymalna silnika wynosiła 400 KM. Choć oferowano wtedy już BMW M3 z automatyczną skrzynią biegów, to BMW M5 było dostępne tylko ze skrzynią manualną.
W USA sprzedano poniżej 4 tys. egzemplarzy tej generacji, a do Ameryki Północnej miało trafić łącznie prawie 10 tys. aut. Samochód jest uznawany za ostatnie prawdziwe BMW M i cieszy się ogromną popularnością. Jeżeli szukasz wyjątkowego, współczesnego auta sportowego, to BMW M5 E39 będzie doskonałym wyborem. W zależności od tego, jaki ma stan i przebieg, może stanowić dobrą lokatę kapitału.
BMW M5 E60
BMW M5 typoszeregu E60 to prawdziwy potwór. Pod maskę trafił silnik V10 o mocy 500 KM, spięty z sekwencyjną skrzynią, operowaną przy pomocy łopatek umieszczonych za kierownicą. Kierowca ma do dyspozycji trzy tryby mocy: P400 z mocą ograniczoną do 400 KM, P500 z pełną mocą i P500 S z pełną mocą i krótszym czasem otwarcia przepustnicy.
Auto oferowano w nadwoziach sedan i kombi, ale w USA sprzedawano tylko ten pierwszy wariant. Co ciekawe, na rynku amerykańskim była dostępna wersja z manualną skrzynią biegów, podczas gdy w Europie auto oferowano tylko ze skrzynią SMG. Auto miało też zmienione ustawienia kontroli startu. W wersji amerykańskiej limit obrotów ustalono na 1500 obr./min, a w pozostałych wynosił on 4000 obr./min.
BMW M5 F10
Zaprezentowane w 2011 r. BMW M5 F10 było pierwszym z turbodoładowanym silnikiem V8 pod maską. Miał pojemność 4,4 l i był dostępny z manualną lub dwusprzęgłową skrzynią biegów. Auto wyposażono m.in. w aktywny dyferencjał, który rozkłada moment obrotowy pomiędzy prawym i lewym kołem tak, by nie wyprowadzić auta z równowagi.
Silnik generuje maksymalną moc 560 KM, a sprint do setki trwa zaledwie 4,4 s. Z opcjonalnym pakietem M Driver Package auto rozpędza się do 305 km/h. W 2014 r. wprowadzono do sprzedaży pakiet Competition, który podnosił moc do 575 KM. Ma też zmienione ustawienia zawieszenia, które obniżają auto o 10 mm. W 2015 r. moc pakietu Competition wzrosła do 600 KM.
W 2015 r. pokazano limitowaną edycję 30 Jahre BMW M5, która trafiła do sprzedaży w liczbie 300 sztuk. Wyróżnia ją kolor Frozen Dark Silver i pamiątkowe plakietki wewnątrz auta, w tym jedna z numerem seryjnym. Samochód wyposażono w pakiet Competition.
BMW M5 F90
Ta generacja powstawała w latach 2017-2023 i zamiast napędu na tylne koła otrzymała napęd xDrive. Auto zaprezentowano na targach Gamescom, gdzie promowano grę „Need for Speed: Payback”. Silnik pochodzi z F10 i ma maksymalną moc 600 KM. Samochód rozpędza się do setki w 3,4 s.
W sierpniu 2018 r. wprowadzono pakiet Competition, który podnosi moc do 617 KM, ma sztywniejsze sprężyny i obniżone zawieszenie, a także układ wydechowy z filtrem cząstek stałych.
Wersje specjalne:
- First Edition M5 – powstało 400 sztuk, które wyróżniały się kolorem Frozen Dark Red Metallic;
- 35 Jahre M5 – powstało 350 sztuk, samochód był dostępny w kolorze BMW Individual Frozen Dark Grey II, maksymalna moc silnika została podniesiona do 625 KM, a więc o 8 KM więcej niż w pakiecie Competition;
- M5 CS – moc silnika podniesiono do 634 KM, masa została zmniejszona o 116 kg, wszystkie siedzenia są kubełkowe i mają naszyty kontur nitki toru Nurburgring na zagłówkach, standardowe hamulce zastąpiono ceramicznymi.
Dlaczego warto sprowadzić BMW M5 z USA przez Bryki z Ameryki?
Marzysz o własnym BMW M5? Skorzystaj z usług Bryki z Ameryki, żeby spełnić swój amerykański sen w Polsce. Wyróżnia nas przede wszystkim:
- profesjonalizm pracowników z wieloletnim doświadczeniem w importowaniu aut z USA;
- transparentność kosztów – szczegóły tego, jaki jest koszt sprowadzenia auta z USA, są jasne i klarowne;
- indywidualne podejście do każdego klienta – nasz zespół jest zawsze dostępny, aby pomóc dopasować BMW M5 lub inny pojazd do Twoich indywidualnych preferencji.
Zapraszamy do kontaktu i spotkania z nami, gdzie dowiesz się wszystkiego na temat importu aut z USA.