Volvo XC40 z USA
Od czasu zmiany właściciela marka Volvo umocniła swoją pozycję na rynku i nie stanowi już ekscentrycznego wyboru, a coraz częściej jest formą ucieczki dla tych, którzy chcą mieć samochód klasy premium, ale niekoniecznie ma to być BMW, Mercedes albo Lexus. Volvo XC40 to kompaktowy SUV, który szybko podbił serca klientów. Jeżeli interesuje Cię Volvo z USA, zaraz poznasz najważniejsze informacje o modelu XC40 i dzięki temu podejmiesz właściwą decyzję zakupową. Oczywiście w Bryki z Ameryki możemy sprowadzić dla Ciebie taki pojazd z USA.
Volvo XC40 XA20 (2017-obecnie)
Marka Volvo jest obecnie w rękach chińskiego koncernu Geely Holding, stąd Volvo XC40 jest oparte na kompaktowej platformie modułowej CMA, którą opracowano wspólnie z Geely. Konstrukcja jest połączeniem stali borowej o wysokiej wytrzymałości i aluminiowych elementów karoserii. Jeśli chodzi o napęd, to producent ma w ofercie napęd na przednią oś (FWD) w modelach Volvo XC40 T5 i T4 oraz na wszystkie koła (AWD) w modelach o oznaczeniu B5 i T5 Recharge.
Zawieszenie składa się z klasycznych kolumn McPhersona z przodu i wielowahaczowego zawieszenia z tyłu, gdzie dodatkowo zastosowano poprzeczny resor piórowy z włókna szklanego, który zastąpił sprężyny śrubowe. Takie rozwiązanie zmniejsza masę i zapewnia lepszy rozkład obciążenia. Kierowca ma do wyboru tryby jazdy Comfort, Dynamic i Eco, a w wersji Recharge także dodatkowy tryb Off-Road.
Volvo XC40 - lifting
W wersji na rok modelowy 2023 samochód przeszedł lifting. Z zewnątrz pojawiły się smuklejszy, bezramkowy grill w wersji Recharge oraz z pionowymi listwami w B5, adaptacyjne reflektory LED z automatycznym wygaszaniem segmentów, nowe zderzaki oraz nowe lampy tylne LED.
We wnętrzu zmieniono system infotainment na Android Automotive z usługami Google, powiększono tackę ładowarki bezprzewodowej i przeprojektowano kierownicę, a w wersji Recharge dodano nowe przyciski. Poprawiono też pakiety wspomagające kierowcę, pojawiły się radary o zasięgu do 250 m, kamery 360 oraz system Pilot Assist działający do prędkości 130 km/h.
Wersje T4, T5 i T5 Recharge zostały wycofane na rzecz B5 oraz Recharge. W tym pierwszym Volvo XC40 silnik spalinowy jest wspomagany przez silnik elektryczny w technologii mild hybrid, a drugie ma napęd elektryczny.
Volvo XC40 - dane techniczne
Początkowo samochód był oferowany z silnikami benzynowymi, ale szybko dołączyły do nich alternatywne źródła napędu. Choć w benzynowych Volvo XC40 spalanie nie należało do najwyższych, to oczywiście musi być też ekologiczne. Łącznie pojawiło się 5 wersji napędu w Volvo XC40. Jaki silnik wybrać? Oto wszystkie opcje:
- 2.0 Turbo R4 FWD - napęd na przednią oś, maksymalna moc 187 KM, skrzynia automatyczna 8-biegowa, montowany w wersji T4 w latach 2019-2021;
- 2.0 Turbo R4 AWD - napęd na obie osie, maksymalna moc 248 KM, skrzynia automatyczna 8-biegowa, montowany w wersji T5 w latach 2019-2022;
- 1.5 Turbo R4 + elektryczny - napęd na przednią oś, łączna maksymalna moc systemowa 261 KM, skrzynia automatyczna 7-biegowa (DCT), zasięg elektryczny do 35 km (EPA), montowany w wersji T5 Recharge w latach 2020-2022;
- 2.0 Turbo R4 MHEV - napęd na obie osie, maksymalna moc 247 KM, skrzynia automatyczna 8-biegowa, montowany w wersji B5 od 2023 r. do teraz;
- Elektryczny - napęd na obie osie, dwa silniki - po jednym na każdą oś, łączna moc 402 KM (2 x 201 KM), zasięg do 364 km (EPA), montowany w wersji Recharge Twin Motor w latach 2020-2024, a od 2024 r. w EX40.
Volvo XC40 - wyposażenie
Volvo XC40 z USA jest oferowane w 3 wersjach wyposażenia, które po drodze zmieniały swoje nazwy:
- Core (Momentum w 2019-2022) - klimatyzacja dwustrefowa z filtrem PM2.5, system Sensus z ekranem dotykowym, a od 2023 r. Android Automotive, cyfrowe zegary 12,3", fotele obszyte tkaniną, manualna regulacja przednich siedzeń, reflektory LED z DRL (statyczne do 2022 r., dynamiczne od 2023 r.), kamera cofania, czujniki parkowania tył, elektryczna klapa bagażnika (hands free od 2023 r.), tempomat, automatyczne hamowanie (do 60 km/h), asystent utrzymania pasa ruchu, asystent zapobiegania zderzeniom z pojazdom nadjeżdżającym z przeciwka, składane i podgrzewane lusterka;
- Plus (R-Design w 2019-2022) - fotele obite skórą i tkaniną (wcześniej Nubuk), elektryczna regulacja przednich siedzeń, system audio Harman Kardon, podgrzewane przednie fotele i kierownica, system bezkluczykowy, kamery 360, Pilot Assist do 130 km/h;
- Ultra (Inscription w 2020-2022, Ultimate w 2023-2024) - skórzana tapicerka lub wentylowana skóra Nappa, felgi 20", adaptacyjne reflektory pikselowe LED, kryształowy wybierak biegów Orrefors, system audio Harman Kardon, elektryczna regulacja przednich foteli z pamięcią, podgrzewana tylna kanapa, system monitorowania martwego pola z autohamowaniem i ostrzeżeniami o kolizji z uczestnikami ruchu znajdującymi się z tyłu pojazdu.
Przewidziano też kilka pakietów wyposażenia opcjonalnego:
- Climate Package - podgrzewana tylna kanapa, podgrzewana kierownica, spryskiwacze reflektorów, dodatkowa izolacja szyb bocznych dla zmniejszenia hałasu w kabinie;
- Advanced Package - kamery 360, wyświetlacz przezierny head-up display, ładowarka bezprzewodowa do smartfona, Pilot Assist, asystent parkowania;
- Luxe Package - wentylacja foteli przednich, perforowana skóra Nappa, elektryczna regulacja podparcia lędźwiowego w przednich fotelach oraz funkcja masażu;
- Dark Theme - czarna podsufitka, czarne detale zewnętrzne, felgi w kolorze matowej czerni i aluminiowe nakładki pedałów.
Volvo XC40 - wymiary
- Długość: 4425 mm (Recharge/EX40: 4440 mm)
- Szerokość: 1873 mm (2034 mm z lusterkami)
- Wysokość: 1652 mm (Recharge/EX40: 1647 mm)
- Rozstaw osi: 2702 mm
- Pojemność bagażnika: 452 l (B5, rozłożone siedzenia) / 1328 l (B5, złożone siedzenia) / 419 l (Recharge/EX40, rozłożone siedzenia) + 31 l przedni bagażnik (frunk) / 1305 l (Recharge/EX40, złożone siedzenia)
Volvo XC40 z USA - czy warto?
Volvo XC40 z USA już na starcie jest lepiej wyposażone niż egzemplarze sprzedawane w Polsce, a to, w połączeniu z atrakcyjną ceną zakupu, czyni auto z rynku amerykańskiego bardziej opłacalnym. Warto wiedzieć, że w USA nie były oferowane wersje z silnikami wysokoprężnymi, stąd nie zostały one przez nas wymienione. Wersje amerykańskie są też nieco cięższe przez dodatkowe wzmocnienia, które zastosowano, by spełnić wymogi federalnych przepisów. To z kolei przekłada się na zwiększenie bezpieczeństwa. Warto jedynie wiedzieć, że wersja plug-in hybrid była oferowana w USA przez krótki czas, więc jest trudna do zdobycia.
Volvo XC40 z USA - tylko z Bryki z Ameryki
W Bryki z Ameryki od lat sprowadzamy samochody osobowe i auta z USA, a także łodzie i motocykle. Korzystając z naszych usług, zaoszczędzisz czas i pieniądze, bo zajmiemy się wszystkim za Ciebie. Dlatego skontaktuj się z nami mailowo lub telefonicznie i porozmawiajmy o tym, jak możemy spełnić Twoje marzenia o Volvo XC40 z USA.
Usługi Bryki z Ameryki obejmują:
- wyszukanie auta, weryfikację i udział w licytacji;
- transport auta do portu w USA, fracht do Europy z opcjonalnym ubezpieczeniem, transport pod wskazany adres w Polsce;
- pomoc w formalnościach oraz uiszczeniu opłat celnych i skarbowych;
- pomoc w przygotowaniu auta do rejestracji w Polsce.
Wieloletnie doświadczenie na rynku sprawia, że możemy dla Ciebie sprowadzić pewne i bezpieczne auto z USA!