Alfa Romeo 4C z USA
Alfa Romeo 4C to kompaktowy samochód sportowy, z którym Alfa Romeo wkraczała w nową erę modeli, ponieważ jego premiera miała miejsce tuż przed Alfa Romeo Giulia i Stelvio, które zadebiutowały rok później. Jego premiera zbiegła się również z powrotem marki na rynek amerykański. Alfa Romeo zniknęła z USA w 1995 r. i powróciła w 2015 r., ponieważ samochody włoskiego producenta nie sprzedawały się tam tak dobrze, jak w Europie. W Bryki z Ameryki możemy sprowadzić dla Ciebie takie auto. Zanim podejmiesz decyzję, poznaj bliżej model Alfa Romeo 4C - spalanie, dane techniczne, wymiary itp. Dzięki temu łatwiej podejmiesz decyzję o tym, która wersja i z którego rocznika będzie Ci odpowiadać.
Alfa Romeo 4C (2014-2020)
Alfa Romeo 4C ujrzała światło dzienne już w 2011 r., kiedy koncepcyjna wersja pojawiła się na targach w Genewie. W 2013 r. miała miejsce premiera wersji produkcyjnej. Alfa Romeo 4C jest oparta na platformie zbudowanej w formie monokoku z włókna węglowego. Dodatkowo ma aluminiowe podramy z przodu i z tyłu, co zwiększa jej sztywność i solidność. Choć Alfa Romeo pracowała nad aktywnym zawieszeniem, to 4C miała być przede wszystkim lekka, dlatego wyposażono ją w konwencjonalne zawieszenie, a w pakiecie Track jest ono dodatkowo obniżone o 15 mm z przodu i 20 mm z tyłu. Sprężyny obniżające dostarczyła znana firma Eibach. Jeśli chodzi o elektronikę, auto ma systemy ABS, EBD, Alfa DNA (tryby jazdy Dynamic, Natural, All-Weather oraz Race w pakiecie Track).
Alfa Romeo 4C debiutowała w wersji coupe, która zniknęła w USA w 2018 r., ponieważ nie spełniała nowych federalnych norm dotyczących bezpieczeństwa. W 2015 r. do oferty dołączyła Alfa Romeo 4C Spider, która ma demontowany dach typu targa, wzmocnioną strukturę nadwozia oraz masę wyższą o 10 kg.
Alfa Romeo 4C była składana ręcznie i powstawała w zakładach Maserati w Modenie. Wyprodukowano łącznie 10,5 tys. sztuk, z czego ok. 7 tys. egzemplarzy to coupe. Wraz z wprowadzeniem na rynek zaprezentowano wersję Launch Edition, która sprzedała się w liczbie 400 szt. w Europie, 500 szt. w Ameryce Północnej i 100 szt. na pozostałych rynkach.
Alfa Romeo 4C nie doczekała się żadnego poważnego liftingu, ale miała kilka aktualizacji. W 2016 r. wprowadzono system audio Alpine, pakiet Carbon Fiber Trim wprowadzający do wnętrza wstawki z włókna węglowego oraz pakiet Track, gdzie w Alfa Romeo 4C wnętrze zostało pozbawione elementów z włókna węglowego i dodano spojler w kolorze nadwozia. W 2017 r. pojawił się nowy emblemat Alfa Romeo, nowe kolory (Trofeo White, Vesuvio Grey), układ wydechowy Akrapovic z regulacją dźwięku i integracją z Alfa DNA oraz dach z włókna węglowego w wariancie coupe. W 2019 r. pojawiła się nowa kamera cofania. Ze sprzedaży zniknął pakiet Track, a jego elementy były dostępne jako pojedyncze opcje.
Alfa Romeo 4C - dane techniczne
Samochód z założenia miał być lekki i mocny. Dlatego w Alfa Romeo 4C silnik ma pojemność 1.75 i jest doładowany turbosprężarką, co pozwala mu generować moc na poziomie 237 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm. Silnik sparowano z 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną. Samochód ma napęd na tylną oś (RWD). Zużycie paliwa wynosi od 7 do 10 l na 100 km.
Alfa Romeo 4C - wyposażenie
Samochód oferowano w dwóch wariantach:
- 4C Coupe - felgi 17" z przodu i 18" z tyłu, reflektory bi-ksenonowe, czarna tapicerka z czerwonymi przeszyciami, system infotainment z ekranem 7" i radiem Parrot (od 2016 r. Alpine), elektryczne szyby i lusterka, system Alfa DNA (zmienne tryby jazdy), kamera cofania (od 2019 r. w standardzie), czujniki parkowania z tyłu, hamulce Brembo, wstawki aluminiowe, kierownica obszyta skórą, system monitorowania ciśnienia w oponach;
- 4C Spider - wyposażenie z Coupe i dodatkowo zdejmowany dach z tkaniny, rama przedniej szyby wykonana z włókna węglowego, skórzana tapicerka, system audio Alpine z subwooferem.
Wyprodukowano również kilka wersji specjalnych:
- Launch Edition - wyposażenie z Coupe i dodatkowo zderzak z wlotami powietrza, spojler z włókna węglowego, pakiet Track (obniżone zawieszenie, tryb Race, większe hamulce), wstawki z włókna węglowego, ekskluzywne kolory Rosso Alfa i Madreperla White;
- Spider Italia - wyposażenie ze Spider i dodatkowo kolor Misano Blue Metallic, specjalny motyw graficzny nadwozia, elementy nadwozia w czarnym połysku, numerowana plakietka w środku;
- Spider 33 Stradale Tributo - wszystko ze Spider i dodatkowo kolor Rosso Villa d'Este, felgi 18" z przodu i 19" z tyłu w kolorze szaro-złotym, dwukolorowe wnętrze, pakiet Track.
Kupujący mieli również do wyboru kilka pakietów wyposażenia dodatkowego:
- Track - tryb Alfa DNA Race, obniżone zawieszenie, felgi 18" z przodu i 19" z tyłu, spojler z włókna węglowego lub w kolorze nadwozia, mechaniczny dyferencjał o ograniczonym poślizgu (LSD), większe hamulce;
- Convenience Package (standard od 2019 r.) - tempomat, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, alarm z systemem Thatcam, ładowarka akumulatora, pokrowiec na samochód;
- Carbon Fiber Trim Package (od 2016 r.) - wstawki i lusterka z włókna węglowego;
- Exterior Carbon Fiber Package - dach z włókna węglowego (Coupe), spojler z włókna węglowego, wloty przedniego zderzaka z włókna węglowego;
- Premium Audio Package - system audio Alpine z subwooferem, wyciszenie kabiny.
Alfa Romeo 4C - wymiary
Coupe:
- Długość: 3989 mm
- Szerokość: 2090 mm (z lusterkami)
- Wysokość: 1183 mm
- Rozstaw osi: 2380 mm
- Pojemność bagażnika: 110 l
Spider:
- Długość: 3989 mm
- Szerokość: 2090 mm (z lusterkami)
- Wysokość: 1184-1189 mm
- Rozstaw osi: 2380 mm
- Pojemność bagażnika: 110 l
Alfa Romeo 4C z USA - czy warto?
Samochody Alfa Romeo z USA to zakup, który warto rozważyć. W przypadku modelu 4C nie chodzi jednak o aspekt ekonomiczny, ponieważ dobrze utrzymane egzemplarze nie są tanie, choć cena może być niższa w porównaniu z autami z Europy. Alfa Romeo to w Stanach Zjednoczonych marka dość niszowa, dlatego jej produkty nie są cenione tak bardzo, jak ma to miejsce w Europie. Dodatkowo auto powstało w ograniczonej liczbie egzemplarzy, więc jeżeli nie możesz znaleźć odpowiedniej konfiguracji w Europie, to warto rozszerzyć poszukiwania o rynek amerykański. W przypadku modelu 4C nie zalecamy zakupu aut uszkodzonych lub noszących ślady napraw. Wynika to ze specyficznej konstrukcji tego samochodu. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy masz pewność, że auto zostało przywrócone do pełnej sprawności zgodnie z technologią producenta.
Alfa Romeo 4C z USA - tylko z Bryki z Ameryki!
Jeżeli interesuje Cię sprowadzenie auta z USA, możesz zrobić to samodzielnie lub zaoszczędzić czas i pieniądze wybierając sprawdzonego pośrednika. Bryki z Ameryki to wiele lat doświadczenia na rynku motoryzacyjnym i setki udanych transakcji. Kompleksowo obsługujemy cały proces importu - począwszy od wyszukania odpowiedniego samochodu, poprzez transport do Europy, pomoc w naprawie oraz przygotowaniu do rejestracji w Polsce.
Usługi Bryki z Ameryki obejmują:
- wyszukanie pojazdu, weryfikację oferty i udział w licytacji;
- transport auta do portu w USA, fracht do Europy z opcjonalnym ubezpieczeniem, transport pod wskazane miejsce w Polsce;
- pomoc w formalnościach oraz opłatach celnych i skarbowych;
- pomoc w naprawie samochodu oraz przygotowaniu go do rejestracji w Polsce.
Nie czekaj! Skontaktuj się z nami już teraz, umów na spotkanie i porozmawiajmy o tym, jak możemy spełnić Twoje motoryzacyjne marzenia o Alfa Romeo 4C z USA. Zadzwoń lub napisz i przekażemy Ci wszystkie niezbędne informacje oraz ustalimy szczegóły zakupu Twojego nowego samochodu!