Ford F150 z USA
Od 42 lat Ford F150 to najlepiej sprzedający się samochód w USA. Obliczono, że gdyby F150 stał się osobną marką, to hipotetyczny Ford F150 USA nie tylko byłby droższym brandem niż sam Ford, ale również mogłby go wchłonąć. Samochód jest częścią całej serii o oznaczeniu F, której produkcja rozpoczęła się w 1948 r. i obejmuje już 14 generacji.
W Polsce Ford F150 nie jest aż tak popularny, jak w USA, ale cieszy się dużym uznaniem, więc jeśli chcesz sprowadzić takie auto, warto najpierw czegoś się o nim dowiedzieć. Nie opiszemy wszystkich generacji, a jedynie te najpopularniejsze. W polskich serwisach ogłoszeniowych najwięcej egzemplarzy pochodzi z dwunastej generacji i nowszych.
Ford F150 2009-2014
Dwunasta generacja modelu F150 zadebiutowała w 2009 r. i była częścią programu przebudowy platformy Super Duty, na której bazuje stylistyka atrapy chłodnicy. Reflektory nawiązują do modeli Edge i Expedition. W 2009 r. z oferty wypadła manualna skrzynia biegów. W 2010 r. Ford zmienił moduł sterujący elektroniką samochodu, co ograniczyło różnice w częściach i listę dodatków udostępnianych z poziomu oprogramowania samochodu.
Klienci mieli do wyboru kilka silników – dwie wersje 4.6 V8 różniące się liczbą zaworów, 5.4 V8, 3.5 V6 EcoBoost, 3.7 V6 z dwiema turbosprężarkami, nowy 5.0 V8 o mocy 360 KM oraz 6.2 V8 Boss. Ten ostatni jest oczywiście najmocniejszy i ma 411 KM. Samochód miał trzy konfiguracje nadwozia – kabina z przednimi siedzeniami, przedłużana kabina 2+2 oraz 4-drzwiowa.
Na klientów czekało aż 10 wersji wyposażenia. Bazową była XL, a dalej w kolejności są STX, XLT, FX2/FX4, Lariat, King Ranch, Platinum i Raptor. W 2011 r. sprzedawano wariant Lariat Limited. Na bazie wersji Lariat powstał też Ford F150 Harley-Davidson. Limitowane, najbogatsze i specjalne wersje mają pod maską silnik 6.2 V8.
W 2010 r. powstał Ford F150 SVT Raptor. Inspiracją były samochody używane w rajdach enduro i wyścigach pustynnych. Oferowano go z silnikami 5.0 V8 i 6.2 V8. Oprócz różnic w wyglądzie, najważniejsze były różnice konstrukcyjne. Rozstaw osi został wydłużony, a elektronika zoptymalizowana pod kątem ostrzejszej jazdy na asfalcie i w terenie.
Ford F150 2014-2020
W 2014 r. do sprzedaży wjechała 13. generacja Forda F150. Stylistycznie samochód stanowił mocny powiew świeżości i bazował na pokazanym w 2013 r. koncepcyjnym modelu Atlas. Auto zaczęło wyglądać bardziej jak pojazd klasy premium niż wół roboczy. Rama pozostała stalowa, ale elementy nadwozia są aluminiowe. Dzięki temu masa samochodu została zmniejszona aż o 340 kg. Auto oferowano w wersjach dwuosobowej, 2+2 oraz czterodrzwiowej SuperCrew.
Nowości nie zabrakło też w wyposażeniu, ponieważ powiększyła się lista elektronicznych systemów bezpieczeństwa. Klienci mogli dokupić adaptacyjny tempomat, kamerę 360, system ostrzegania przed kolizją ze wspomaganiem hamowania, system monitorowania martwego pola z ostrzeganiem o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu oraz asystenta utrzymania pasa ruchu.
Na liście dostępnych silników również zaszły zmiany. Pojawił się silnik 2.7 EcoBoost V6, a oprócz niego oferowano też silniki 3.3 V6, 3.5 V6 w wersji EcoBoost i bez doładowania oraz 5.0 V8. Do oferty dołączył też silnik wysokoprężny 3.0 V6 z turbodoładowaniem.
W 2018 r. samochód przeszedł lifting. Zmieniono kształt atrapy chłodnicy z trapezoidalnego z trzema żebrami na oktagonalny z dwoma żebrami. Wszystkie wersje otrzymały kamerę cofania jako element wyposażenia standardowego, który został wymuszony przez przepisy federalne. Największą zmianą we wnętrzu było pojawienie się systemu Ford SYNC 3.
W roku modelowym 2017 pojawił się Ford F150 Raptor, już bez dopisku SVT i bez silnika 6.2 V8. Zamiast tego pod maskę trafił 3.5 EcoBoost V6 wspomagany przez dwie turbosprężarki. Zmniejszenie pojemności wcale nie oznaczało utraty mocy, wręcz przeciwnie – ta wynosiła teraz 450 KM, a więc 39 KM więcej niż w przypadku silnika V8. Samochód miał m.in. specjalnie zaprojektowane zawieszenie marki Fox. W 2019 r. na listę wyposażenia opcjonalnego trafiły fotele kubełkowe Recaro oraz aktywne zawieszenie.
Ford F150 2020-
W 2020 r. ruszyła produkcja 14. generacji modelu F150, który trafił do salonów rok później. Choć stylistyka nawiązywała do poprzedniej wersji, to 92 proc. elementów było nowych lub przeprojektowanych. Ford poprawił aerodynamikę modelu F150. Wersje nadwozia pozostawały bez zmian i klienci mieli do dyspozycji wariant dwuosobowy, wariant 2+2 z jedną parą drzwi lub wariant czterodrzwiowy.
Na liście silników pojawiły się benzynowe 2.7 V6 EcoBoost, 3.5 V6 EcoBoost z dwiema turbosprężarkami, 5.2 V8 przeznaczony dla modelu Raptor, silniki flex-fuel 3.3 V6 i 5.0 V8 oraz hybryda z silnikiem benzynowym 3.5 V6 PowerBoost i silnik wysokoprężny 3.0 V6 z turbodoładowaniem. Wersja hybrydowa była dostępna tylko z kabiną SuperCrew i zapewniała o 20 proc. mniejsze zużycie paliwa w porównaniu z 3.5 V6 EcoBoost.
Ford Raptor pojawił się w 2021 r. i początkowo sprzedawano go z silnikiem 3.5 EcoBoost V6, ale w 2023 r. do oferty dołączył Raptor R z silnikiem 5.2 V8 doładowanym kompresorem. W 2022 r. ruszyła sprzedaż modelu F150 Lightning, który ma napęd w pełni elektryczny i w zależności od wersji zapewnia zasięg od 390 do 480 km w wersji Platinum. W 2023 r. samochód trafił również do europejskich salonów.
W 2022 r. z oferty zniknął silnik wysokoprężny, który cieszył się zbyt małym zainteresowaniem. Pojawił się nowy pakiet stylistyczny Black Appearance dla wersji XL, XLT, Lariat i Platinum. W 2023 r. zaprezentowano specjalną wersję rocznicową – Ford F150 Heritage Edition z okazji 75. urodzin serii F.
Największa aktualizacja miała miejsce w 2024 r. i objęła zmiany stylistyczne, ulepszoną klapę załadunkową, dodanie zegarów LCD i systemu Ford SYNC 4 z dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 12". W wyższych wersjach wyposażenia klienci mogą zamówić opcjonalny wyświetlacz przezierny (head-up display). Z oferty zniknął silnik 3.3 V6. Wprowadzono też zmiany w wersjach wyposażenia. Ford zapewnia, że dzięki temu stopień skomplikowania procesu składania zamówienia został zredukowany o 90 proc.
Ford F150 USA – czy warto?
W naszej ofercie znajdziesz szeroki wybór modeli Ford USA F150. Wyróżnia nas kompleksowe podejście — od doradztwa, przez pomoc w wyborze idealnej konfiguracji, po wsparcie w procesie importu i finalizacji transakcji. Nasz zespół to prawdziwi pasjonaci Forda, którzy doskonale znają specyfikę tych pojazdów i są gotowi odpowiedzieć na każde Twoje pytania. Wiemy, że Ford F150 z USA to nie tylko samochód, ale również symbol wolności i niezależności. Jeśli zależy Ci na sprowadzeniu pojazdu Ford F150 USA, to nasza ekskluzywna oferta modeli na pewno przypadnie Ci do gustu. Gwarantujemy wysokie standardy obsługi klienta, a także rzetelne doradztwo na każdym etapie realizacji zamówienia. Współpraca z nami to również całkowite bezpieczeństwo transakcji, o czym przekonało się już wielu klientów naszej firmy.
Bryki z Ameryki – najwyższa jakość usług
Wybierając nas, wybierasz jakość i bezpieczeństwo. Jesteśmy na bieżąco z najnowszymi trendami i stale rozbudowujemy naszą ofertę, abyś mógł cieszyć się wymarzonym pojazdem. Bez względu na to, czy interesują Cię samochody marki Ford z USA, czy też inne auta z USA – z pewnością Ci pomożemy. W Bryki z Ameryki cenimy transparentność. Koszt sprowadzenia auta z USA jest zawsze konkretnie podany; dbamy o to, by naszych klientów nie zaskoczyły dodatkowe opłaty. Nie czekaj, przejdź do naszej oferty i zobacz dostępne modele Ford F150 z USA. Zaufaj naszej wiedzy i doświadczeniu — my znamy pojazdy marki Ford lepiej niż ktokolwiek inny.