Dodge Charger z USA

Dodge Charger z USA

Amerykańska motoryzacja to przede wszystkim kultowe muscle cars, a do takich zalicza się właśnie Dodge Charger. Auto przeszło ciekawą drogę od pierwszej generacji aż po siódmą. Jeżeli marzy ci się taki samochód, to z nami marzenia mogą stać się rzeczywistością. W naszej ofercie znajdziesz wiele samochodów Dodge z USA, w tym właśnie model Charger. Zanim podejmiesz decyzję, poznaj jego historię i poszczególne generacje, z wyjątkiem IV i V, które nie zyskały sympatii ze strony miłośników motoryzacji.

I generacja (1966-1967)

Dodge Charger był odpowiedzią na rosnącą popularność muscle cars. Twórcy założyli sobie, że będzie większy i bardziej przestronny od swoich bezpośrednich konkurentów. Co ciekawe, podobną misję miał zaprezentowany w 1969 r. Dodge Challenger. Pierwszą generację Chargera charakteryzują nadwozie typu fastback i nowoczesny wygląd. W 1967 r. auto przeszło lifting polegający na przeprojektowaniu grilla i tylnego pasa.

Dodge Charger – dane techniczne I gen.

Samochód oferowano w czterech wersjach silnikowych. W przypadku samochodu Dodge Charger spalanie ma drugorzędne znaczenie, ale warto wspomnieć, że największy z nich miał zapotrzebowanie rzędu nawet 21 l paliwa na 100 km.

  • 3.7 Slant Six – 6 cylindrów, rzędowy, moc – 145 KM, moment obrotowy – 292 Nm;
  • 5.2 V8 Small Block – 8 cylindrów w układzie V, moc – 230 KM, moment obrotowy – 445 Nm;
  • 6.3 V8 Big Block (383 Magnum) – 8 cylindrów w układzie V, moc – 325 KM, moment obrotowy – 576 Nm;
  • 7.0 V8 HEMI (426 HEMI) – 8 cylindrów w układzie V, moc – 425 KM, moment obrotowy – 664 Nm.

Dodge Charger – wymiary I gen.

Wymiary nadwozia:

  • Długość: 5170 mm
  • Szerokość: 1930 mm
  • Wysokość: 1350 mm
  • Rozstaw osi: 2970 mm
  • Masa własna: ok. 1600-1750 kg (w zależności od wersji silnikowej)
  • Pojemność bagażnika: ok. 400 l

Dodge Charger – wersje wyposażenia I gen.

Pierwsza generacja była oferowana tylko w bazowym wariancie z możliwością doposażenia. W standardzie były m.in. obrotomierz, przednie fotele składane na płasko i welurowa tapicerka. Na liście opcji znalazły się m.in. skórzana tapicerka, klimatyzacja i radio.

II generacja (1968-1970)

Druga generacja charakteryzowała się kształtem nazwanym "Coke bottle shape", a więc inspirowanym butelką napoju Coca-Cola. Zintegrowane tylne światła w formie listwy zastąpiono okrągłymi lampami. Po raz pierwszy pojawił się też Dodge Charger R/T. W 1969 r. pokazano wyścigową odmianę Daytona ze skrzydłem aerodynamicznym i wydłużonym przodem. W 1970 r. przeprojektowano grill i tylne lampy. Druga generacja zyskała dodatkową sławę po występie w filmie "Bullit".

Dodge Charger – dane techniczne II gen. 

W II generacji lista silników rozrosła się, pojawił się też jeden motor, który był oferowany tylko i wyłącznie jako opcja.

  • 3.7 Slant Six – 6 cylindrów, rzędowy, moc – 145 KM, moment obrotowy – 292 Nm;
  • 5.2 V8 Small Block – 8 cylindrów w układzie V, moc – 230 KM, moment obrotowy – 445 Nm;
  • 6.3 V8 (383 Magnum) – 8 cylindrów w układzie V, moc – 330 KM, moment obrotowy – 576 Nm;
  • 7.2 V8 (440 Magnum) – 8 cylindrów w układzie V, moc – 375 KM, moment obrotowy – 651 Nm;
  • 7.0 V8 HEMI (426 HEMI) – 8 cylindrów w układzie V, moc – 425 KM, moment obrotowy – 664 Nm;
  • 7.2 V8 Six–Pack (opcja) – 8 cylindrów w układzie V, moc – 390 KM, moment obrotowy – 664 Nm.

Dodge Charger – wymiary II gen.

Wymiary nadwozia:

  • Długość: 5280 mm
  • Szerokość: 1950 mm
  • Wysokość: 1350 mm
  • Rozstaw osi: 2970 mm
  • Masa własna: ok. 1650–1850 kg (w zależności od wersji silnikowej)
  • Pojemność bagażnika: ok. 400 l

Dodge Charger – wersje wyposażenia II gen.

W podstawowej wersji na liście standardowego wyposażenia znalazły się m.in. kanapowe fotele i radio AM. Nowością był wariant R/T (Road/Track) z ulepszonym zawieszeniem, silnikami 440 Magnum i 426 HEMI. Opcjonalnie oferowano przednie hamulce tarczowe. W 1969 r. pojawił się Charger Daytona, który był autem wyścigowym z homologacją drogową. 

III generacja (1971-1974)

W 1971 r. zaprezentowano kolejną generację modelu Charger. Samochód przeszedł zmiany stylistyczne i stał się jeszcze bardziej opływowy przy jednoczesnym zachowaniu koncepcji butelkowego kształtu. W 1973 r. wprowadzono zmiany w wyglądzie, które były podyktowane nowymi przepisami. Były to m.in. zderzaki pochłaniające energię. W 1974 r. zostały one ponownie zmienione.

Dodge Charger – dane techniczne III gen.

W trzeciej generacji modelu ponownie było 6 silników i kontynuowano produkcję rzędowej szóstki, ale jej moc była znacząco ograniczana ze względu na zmiany w przepisach i kryzys paliwowy. Do oferty dołączył 5.6 V8 i opuścił ją 7.2 V8 Six-Pack.

  • 3.7 Slant Six – 6 cylindrów, rzędowy, moc – 110–125 KM, moment obrotowy – 258–271 Nm;
  • 5.2 V8 Small Block – 8 cylindrów w układzie V, moc – 230 KM, moment obrotowy – 445 Nm;
  • 5.6 V8 Small Block – 8 cylindrów w układzie V, moc – 275 KM, moment obrotowy – 488 Nm;
  • 6.3 V8 (383 Magnum) – 8 cylindrów w układzie V, moc – 300 KM, moment obrotowy – 576 Nm;
  • 7.2 V8 (440 Magnum) – 8 cylindrów w układzie V, moc – 375 KM, moment obrotowy – 651 Nm;
  • 7.0 V8 HEMI (426 HEMI) – 8 cylindrów w układzie V, moc – 425 KM, moment obrotowy – 664 Nm.

Dodge Charger – wymiary III gen.

Wymiary nadwozia:

  • Długość: 5280 mm
  • Szerokość: 1950 mm
  • Wysokość: 1360 mm
  • Rozstaw osi: 2970 mm
  • Masa własna: 1650-1900 kg (w zależności od wersji silnikowej)
  • Pojemność bagażnika: ok. 400 l

Dodge Charger – wersje wyposażenia III gen.

Do wersji bazowej dołączyła bardziej luksusowa SE, która miała m.in. skórzaną tapicerkę, dodatki imitujące drewno, a opcjonalnie także dwukolorowe malowanie. Wersja R/T była dostępna z silnikami 383 Magnum, 440 Magnum i 426 HEMI. Miała sportowe zawieszenie i większe hamulce. Opcjonalnie oferowano do niej pakiet Super Track Pak z jeszcze większymi hamulcami i bardziej wydajną chłodnicą. Pomiędzy SE i R/T był też wariant pośredni o oznaczeniu 500. Na liście wyposażenia dodatkowego były m.in. kubełkowe fotele, klimatyzacja i radio z odtwarzaczem kaset.

VI generacja (2005-2010)

Po dwóch nieudanych próbach zmniejszenia Chargera, żeby mógł konkurować z japońskimi i europejskimi autami, model zniknął z rynku w 1987 r. i powrócił w 2005 r. Przy okazji przeszedł kolejną ogromną rewolucję, bo od tego momentu zaczęto go oferować w nadwoziu typu sedan. Auto bazowało na tej samej platformie co Chrysler 300C i Dodge Magnum. Po raz pierwszy pojawił się też Dodge Charger SRT-8.

Dodge Charger – dane techniczne VI gen.

W szóstej generacji modelu oferowano 4 silniki. Były to jednostki V6 i V8.

  • 2.7 V6 – 6 cylindrów w układzie V, moc – 190 KM, moment obrotowy – 258 Nm;
  • 3.5 V6 – 6 cylindrów w układzie V, moc – 250 KM, moment obrotowy – 339 Nm;
  • 5.7 V8 HEMI – 8 cylindrów w układzie V, zarezerwowany dla R/T, moc – 340 KM, moment obrotowy – 529 Nm;
  • 6.1 V8 HEMI – 8 cylindrów w układzie V, zarezerwowany dla SRT8, moc – 425 KM, moment obrotowy – 569 Nm.

Dodge Charger – wymiary VI gen.

Wymiary nadwozia:

  • Długość: 5082 mm
  • Szerokość: 1892 mm
  • Wysokość: 1478 mm
  • Rozstaw osi: 3052 mm
  • Masa własna: 1730–1950 kg (w zależności od wersji silnikowej)
  • Pojemność bagażnika: ok. 460 l

Dodge Charger – wersje wyposażenia VI gen.

W VI gen. oferowano 4 wersje wyposażenia. W Base były dostępne silniki V6, manualna klimatyzacja, radio CD z 6 głośnikami i fotele z materiałową tapicerką. SXT miała lepsze materiały wykończeniowe, tempomat i aluminiowe felgi 17". W wersji R/T na liście były skórzane fotele, nagłośnienie Boston Acoustics, sportowe zawieszenie i silnik 5.7 HEMI. Wersja SRT8 miała silnik 6.1 HEMI, hamulce Brembo, kubełkowe fotele z emblematami SRT, sportowe zawieszenie i felgi aluminiowe 20".

VII generacja (2011-2023)

Siódma generacja nawiązywała kształtem do poprzedniej, ale jej stylistyka stała się bardziej opływowa i agresywna. Tylna listwa LED nawiązywała do modelu z lat 60., podobnie jak pierścienie LED w reflektorach. W 2015 r. zaktualizowano stylistykę i auto zyskało bardziej muskularną linię nadwozia. W 2020 r. wprowadzono m.in. wersję Widebody z poszerzonymi nadkolami.

Dodge Charger – dane techniczne VII gen.

Oprócz silników wolnossących pojawiła się rodzina silników Hellcat, które są doładowane kompresorem. Z oferty zniknął silnik 2.7 V6.

  • 3.5 V6 – 6 cylindrów w układzie V, moc – 250 KM, moment obrotowy – 339 Nm;
  • 3.6 V6 Pentastar – 6 cylindrów w układzie V, moc – 292–305 KM, moment obrotowy – 353 Nm;
  • 5.7 V8 HEMI – 8 cylindrów w układzie V, moc – 370 KM, moment obrotowy – 536 Nm;
  • 6.4 V8 HEMI (Scat Pack) – 8 cylindrów w układzie V, moc – 485 KM, moment obrotowy – 644 Nm;
  • 6.2 V8 Hellcat – 8 cylindrów w układzie V, kompresor, moc – 717 KM, moment obrotowy – 881 Nm;
  • 6.2 V8 Hellcat Redeye – 8 cylindrów w układzie V, kompresor, moc – 797 KM, moment obrotowy – 959 Nm;
  • 6.2 V8 Hellcat Jailbreak – 8 cylindrów w układzie V, kompresor, moc – 807 KM, moment obrotowy – 959 Nm.

Dodge Charger – wymiary VII gen.

Wymiary nadwozia:

  • Długość: 5039-5100 mm (w zależności od wersji)
  • Szerokość: 1905-1980 mm (w zależności od wersji)
  • Wysokość: 1478 mm
  • Rozstaw osi: 3052 mm
  • Masa własna: 1820-2100 kg (w zależności od wersji)
  • Pojemność bagażnika: 467 l

Dodge Charger – wersje wyposażenia VII gen.

Wersja podstawowa ma oznaczenie SE i oferowano ją dopiero od 2014 r. Ma silniki V6, materiałowe siedzenia, system multimedialny z ekranem 4,3". W SXT pojawił się m.in. opcjonalny napęd AWD dla silników V6, a także skórzana kierownica i elektrycznie regulowane fotele. Wersja R/T ma silnik 5.7 HEMI, sportowe zawieszenie i skórzaną tapicerkę. Scat Pack zawiera m.in. adaptacyjne zawieszenie, sportowe fotele i hamulce Brembo. Wersje Hellcat mają rozbudowane pakiety aerodynamiki i zawieszenie dostosowane do wysokich osiągów silników.

Dodge Charger z USA – czy warto?

Dodge z USA to samochód, z którym z pewnością wyróżnisz się na drodze i dostarczy ci niezapomnianych wrażeń. Niezależnie od tego, czy wybierzesz klasycznego Chargera, czy postawisz na nowoczesną wersję, staniesz się właścicielem nietuzinkowego auta. Auta z USA cieszą się dużą popularnością, bo muscle car najlepiej kupować w ojczyźnie tej klasy samochodów.

Dodge Charger z USA – tylko z Bryki z Ameryki!

Import auta z USA najlepiej powierzyć sprawdzonemu pośrednikowi. Jako Bryki z Ameryki od lat profesjonalnie sprowadzamy auta z USA, więc doskonale wiemy, gdzie jest najlepszy asortyment, który port w Europie wybrać i uczestniczymy w każdym etapie transakcji.

Usługi Bryki z Ameryki obejmują:

  • znalezienie auta i udział w aukcji;
  • transport samochodu do portu w USA, fracht i transport pod wskazany adres;
  • pomoc w formalnościach celnych i podatkowych;
  • pomoc w przygotowaniu auta do rejestracji.

Nie czekaj, skontaktuj się z nami już teraz. Nasi specjaliści odpowiedzą na twoje pytania i pomogą ci w bezpiecznym sprowadzeniu wymarzonego auta z USA!

Dodge

– najczęściej importowane Modele

Dodge Durango z USA

Dodge Durango z USA

Dodge Durango to jeden z najpopularniejszych amerykańskich dużych SUV-ów. Swoimi rozmiarami przewyższa m.in. Jeepa Grand Cherokee. Ten model nigdy nie był oficjalnie sprzedawany w Europie bezpośrednio pod skrzydłami marki Dodge, więc decydując się na zakup samochodu, najlepiej szukać go na aukcjach w USA. Obecnie na rynku jest 3. generacja tego modelu, która cieszy się dużym zainteresowaniem wśród polskich klientów, co widać na naszych drogach. Najbardziej opłaca się import egzemplarzy po ostatnim liftingu. Poznaj najważniejsze informacje o Dodge Durango, którego sprowadzisz z pomocą Bryki z Ameryki!

Dodge Challenger z USA

Dodge Challenger z USA

Dodge Challenger to jeden z najpopularniejszych amerykańskich muscle cars i jedna z ikon amerykańskiej motoryzacji. Aż trudno uwierzyć, że pojawiły się tylko trzy generacje tego auta, z czego jedna bazowała na... Mitsubishi. Jeżeli szukasz męskiego, mięsistego, przykuwającego wzrok innych użytkowników drogi samochodu, to Dodge Challenger z USA jest właśnie dla ciebie! Znajdziesz go w ofercie Bryki z Ameryki.

Ram z USA

Ram z USA

Interesuje Cię Ram z USA? Nasza oferta obejmuje unikalną selekcję modeli, specjalizujemy się w wyszukiwaniu i importowaniu najlepszych pojazdów. Czerpiesz korzyści z ogromnej wiedzy naszych ekspertów, bezkonkurencyjnej obsługi oraz zawodowej i szybkiej realizacji zamówień. Sprawdź naszą ofertę aut z USA!

Ram 1500 z USA

Ram 1500 z USA

Zapraszamy do świata nieograniczonych możliwości za kierownicą Dodge Ram 1500 z USA – legendarnego pickupa, który od lat cieszy się niesłabnącą popularnością wśród amerykańskich kierowców. Dzięki Bryki z Ameryki masz wyjątkową okazję dołączyć do grona szczęśliwych posiadaczy tego imponującego modelu. Ram 1500 to synonim siły, trwałości i komfortu jazdy. Skorzystaj z naszej oferty i sprowadź swojego Dodge'a z USA.

Dodge z USA

Dodge z USA

Własny muscle car prosto z USA to marzenie wielu fanów motoryzacji. Jeśli należysz do ich grona i chcesz, by w Twoim garażu stanął Dodge amerykański, np. Challenger lub Charger, zapraszamy do kontaktu. Od lat świadczymy kompleksowe usługi w zakresie importu samochodów ze Stanów i Kanady. Doradzimy Ci i pomożemy w wyszukaniu wymarzonego auta, wylicytujemy pojazd i pomożemy załatwić wszystkie formalności. Zajmiemy się też transportem Dodge'a pod wskazany przez Ciebie adres. Brzmi jak dużo zachodu i zastanawiasz się, czy warto? Zdecydowanie tak – nawet biorąc pod uwagę koszt sprowadzenia auta z USA, import Dodge'a to opłacalne przedsięwzięcie. Skorzystaj z naszych usług i spełnij swoje marzenie o amerykańskich czterech kółkach. Dodge Challenger, Charger czy Durango może stanąć w Twoim garażu już za 6 tygodni!

Może Cię zainteresować

Volvo XC90 z USA

Volvo XC90 z USA

Dla wielbicieli Volvo XC90 z USA, prezentujemy ofertę, której wartość przekracza wszystko to, co dotychczas proponowaliśmy. Skorzystaj z możliwości posiadania jednego z najbardziej luksusowych SUV-ów na świecie – Volvo XC90, bezpośrednio ze Stanów, w niezwykle atrakcyjnej cenie.

Audi A5 z USA

Audi A5 z USA

Choć Ameryka znajduje się na drugim końcu świata, Bryki z Ameryki potrafią zmaterializować Twoje marzenia o posiadaniu Audi A5 USA. Jest ono idealne dla tych, którzy poszukują unikalnego auta z charakterem. Oferujemy Ci bezpieczeństwo, wygodę oraz satysfakcję gwarantując, że Twoje Audi A5 spełni wszystkie oczekiwania. Sprawdź, dlaczego warto z nami współpracować.

Toyota Camry z USA

Toyota Camry z USA

Samochody Toyota Camry są jednymi z najlepiej sprzedających się sedanów w Stanach Zjednoczonych. Auto pojawiło się najpierw w 1976 r., w Japonii jako Toyota Celica Camry, a dopiero w 1982 r. stało się osobnym modelem i trafiło m.in. do USA, gdzie model ten osiągnął spektakularny sukces. Co ciekawe, Toyota dostosowuje go do poszczególnych rynków, więc jeśli interesuje cię import auta z USA, to wiedz, że wygląda ono inaczej niż to oferowane w Polsce. Dotyczy to w szczególności najbardziej korzystnej do sprowadzenia generacji o oznaczeniu XV70, na której się skupimy.

Masz pytania?

Sprawdź sekcję FAQ z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania lub skontaktuj się z nami a nasi doradcy chętnie Ci pomogą.