Alfa Romeo Stelvio z USA
Alfa Romeo Stelvio zadebiutowała w 2016 r. na targach w Los Angeles. To kompaktowy SUV premium, który ma konkurować z BMW X3, Porsche Macan, Mercedesem GLC oraz Audi Q5. W przypadku rynku amerykańskiego był to moment powrotu marki Alfa Romeo do USA. Producent zniknął w 1995 r. i pojawił się ponownie w 2015 r., pod skrzydłami koncernu Fiat Chrysler Automobiles. Inżynierowie Alfa Romeo połączyli praktyczne właściwości SUV-a ze sportowymi właściwościami jezdnymi, ponieważ auto oparto na tej samej platformie co model Giulia. W 2018 r. Amerykanie kupili 43 tys. egzemplarzy modelu Stelvio. W Bryki z Ameryki możemy sprowadzić dla Ciebie Alfa Romeo Stelvio z USA. Zanim podejmiesz decyzję o zakupie, poznaj bliżej model Alfa Romeo Stelvio - spalanie, wyposażenie, dane techniczne i inne ważne informacje.
Alfa Romeo Stelvio (2016-obecnie)
Alfa Romeo Stelvio to kompaktowy SUV, który został zbudowany na bazie platformy Giorgio, dzielonej z modelem Giulia. Charakteryzuje się ona niemal idealnym rozkładem masy (50:50), lekkością i sztywnością. Do jej produkcji użyto aluminium oraz włókna węglowego. Domyślnie powstała z myślą o napędzie na tylną oś (RWD), ale jest dostępna również z napędem na wszystkie koła (AWD). Oczywiście występują pewne różnice, a najważniejszą z nich jest zwiększony prześwit. W 2018 r. Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio została najszybszym SUV-em na torze Nurburgring Nordschleife.
Samochód przeszedł dwa liftingi. Pierwszy miał miejsce w 2020 r. W Alfa Romeo Stelvio wnętrze zyskało nowy ekran infotainment 8,8" z funkcją aktualizacji online, funkcję połączenia alarmowego, nową kierownicę i dźwignię zmiany biegów oraz ulepszone materiały wykończeniowe dla deski rozdzielczej. Z zewnątrz zmiany objęły ulepszone reflektory bi-ksenonowe, nowe kolory i nowe wzory felg. Dodano adaptacyjny tempomat i asystenta utrzymania pasa ruchu.
Drugi lifting przeprowadzono w 2022 r. i objął nowe reflektory LED w układzie 3+3, co było nawiązaniem do klasycznych modeli Alfa Romeo, nowy grill z czarnym wykończeniem, przyciemnione klosze lamp tylnych, sekwencyjne kierunkowskazy i nowe wzory felg. Wewnątrz pojawiły się m.in. cyfrowy zestaw wskaźników 12,3", który stał się standardem w wersjach Quadrifoglio i Veloce, fotele z lepszym podparciem bocznym oraz wstawki z włókna węglowego i aluminium. Ulepszono system infotainment, nawigację wzbogacono o funkcję rozszerzonej rzeczywistości, w Quadrifoglio pojawił się mechaniczny dyferencjał o ograniczonym poślizgu (LSD) oraz wydech Akrapovic jako opcja. Wprowadzono asystenta monitorowania martwego pola, asystenta utrzymania pasa ruchu oraz asystenta jazdy w korku.
Alfa Romeo Stelvio - dane techniczne
Oferta silnikowa w USA obejmowała tylko silniki benzynowe. Jednostki wysokoprężne cieszyły się popularnością tylko w Europie, w tym również w Polsce. W wersji Quadrifoglio modelu Alfa Romeo Stelvio silnik został opracowany przy współpracy z Ferrari. To V6 z dwiema turbosprężarkami, które zbudowano na bazie silnika V8, ale usunięto dwa cylindry. W USA były dwie wersje silnikowe:
- 2.0 R4 Turbo - 280 KM, 415 Nm, skrzynia 8-biegowa automatyczna, napęd RWD lub AWD, zużycie paliwa ok. 8 l / 100 km w cyklu mieszanym;
- 2.9 V6 Bi-Turbo - 505 KM, 600 Nm, skrzynia 8-biegowa automatyczna, napęd AWD, zużycie paliwa ok. 12 l / 100 km w cyklu mieszanym.
Alfa Romeo Stelvio - wyposażenie
Od momentu rozpoczęcia produkcji pojawiły się następujące wersje wyposażenia:
- Stelvio (2018-2020) - ma m.in. felgi 18", reflektory bi-ksenonowe, tylne lampy LED, skórzaną tapicerkę, fotele z regulacją w 10 kierunkach, dwustrefową klimatyzację, system infotainment z ekranem 6,5", system Alfa DNA (tryby jazdy), kamerę cofania, czujniki parkowania, kierownicę obszytą skórą, tempomat, aktywnego asystenta hamowania, system ostrzegania o kolizji z poprzedzającym pojazdem;
- Sport (2018-2020) - to samo co w Stelvio i dodatkowo felgi 19", sportowe zawieszenie, większe łopatki zmiany biegów, sportowe fotele, aluminiowe wstawki we wnętrzu;
- Ti (2018-2024) - to samo co w Stelvio i dodatkowo ekran infotainment 8,8", podgrzewane fotele przednie, podgrzewana kierownica, czujniki parkowania z przodu;
- Ti Sport (2018-2020) - to samo co w Ti i dodatkowo felgi 20", sportowe zawieszenie, większe łopatki zmiany biegów, sportowe fotele;
- Ti Lusso (2018-2020) - to samo co w Ti i dodatkowo felgi 20", skórzana tapicerka premium, drewniane wstawki, elektryczna regulacja kolumny kierowniczej;
- Sprint (2021-obecnie) - zastąpiła wersję podstawową, ma ekran 8,8" i napęd AWD w standardzie;
- Veloce (2021-2024) - wyposażenie jak w Sprint i dodatkowo felgi 20", tapicerka Dinamica/Alcantara, kierownica sportowa z łopatkami zmiany biegów, dyferencjał LSD, sportowe zderzaki, zawieszenie obniżone o 10 mm;
- Competizione (2021-2024) - wyposażenie jak w Veloce i dodatkowo aktywne zawieszenie, czarne felgi 21", sportowy wydech, tapicerka skórzana z czerwonymi przeszyciami, pakiet Active Assist 2;
- Quadrifoglio (2018-2024) - felgi aluminiowe 20" (21" w opcji), fotele sportowe, tapicerka Alcantara, większe tarcze hamulcowe z przodu (ceramiczne w opcji), system Alfa DNA Pro z trybem Race, aktywny spojler przedni, wstawki z włókna węglowego, sportowa kierownica z przyciskiem start, systemy ADAS, od 2023 r. reflektory LED;
Na rynku amerykańskim były też dostępne wersje limitowane:
- Tributo Italiano (2023) - wersja Veloce wzbogacona o felgi 21" ze złotymi akcentami, specjalne kolory nadwozia, skórzaną tapicerkę z czerwonymi przeszyciami, wstawki z włókna węglowego, grill w kolorze czarnym, adaptacyjne zawieszenie, system audio Harman Kardon;
- Intensa (2025) - wersja Sprint wzbogacona o złote akcenty zewnętrzne, felgi 20" w kolorze czarnym, skórzaną tapicerkę ze złotymi przeszyciami, panoramiczny szyberdach, system audio Harman Kardon;
- Quadrifoglio 100th Anniversary/Super Sport (2024) - wersja Quadrifoglio wzbogacona o unikalne kolory Rosso Etna i Verde Montreal, kute felgi 21", złote zaciski hamulcowe, logotypy z oznaczeniem wersji specjalnej, tapicerkę Alcantara z czerwonymi przeszyciami, spojler tylny.
Alfa Romeo mocno skomplikowała wersje wyposażenia dostępne w USA. Dopiero w 2025 r. zdecydowano się na znaczące uproszczenie i pozostawiono tylko bazową, którą można wzbogacić o dodatkowe pakiety i opcje wyposażenia. W tym samym roku zakończono sprzedaż wersji Quadrifoglio.
Alfa Romeo Stelvio - wymiary
Standard:
- Długość: 4689 mm
- Szerokość: 1902 mm
- Wysokość: 1676 mm
- Rozstaw osi: 2817 mm
- Pojemność bagażnika: 525 l (rozłożone siedzenia) / 1600 l (złożone siedzenia)
Quadrifoglio:
- Długość: 4701 mm
- Szerokość: 1955 mm
- Wysokość: 1689 mm
- Rozstaw osi: 2817 mm
- Pojemność bagażnika: 525 l (rozłożone siedzenia) / 1600 l (złożone siedzenia)
Alfa Romeo Stelvio z USA - czy warto?
Samochody Alfa Romeo z USA są lepiej wyposażone i tańsze niż ich europejskie odpowiedniki. Nie inaczej jest w przypadku modelu Stelvio, gdzie cena w salonach od początku była atrakcyjna i przy tym producent oferuje bogatsze wyposażenie podstawowe niż w Europie. To sprawia, że warto sprowadzić ten samochód ze Stanów Zjednoczonych. Dodatkowym plusem jest fakt, że oferowano go tam tylko w najmocniejszych wersjach silnikowych.
Alfa Romeo Stelvio z USA - tylko z Bryki z Ameryki!
Jeżeli szukasz auta z USA i chcesz zaoszczędzić czas oraz pieniądze, to najlepiej skorzystać z usług doświadczonego pośrednika. W Bryki z Ameryki mamy na koncie setki udanych transakcji, dzięki czemu masz pewność, że w garażu stanie takie auto, o jakim marzysz. Skontaktuj się z nami, określ budżet i oczekiwania, a my zajmiemy się resztą!
Oferta Bryki z Ameryki obejmuje:
- wyszukanie pojazdu, weryfikację aukcji i udział w licytacji;
- transport auta do portu w USA, fracht do Europy z opcjonalnym ubezpieczeniem i transport pod wskazany adres w Polsce;
- pomoc w formalnościach i opłatach celnych oraz skarbowych;
- pomoc w naprawie auta oraz przygotowaniu do rejestracji w Polsce.
Nie czekaj! Zadzwoń lub napisz, umów się na spotkanie i porozmawiajmy o tym, jak możemy spełnić Twoje motoryzacyjne marzenia.