Alfa Romeo Stelvio z USA

Alfa Romeo Stelvio z USA

Alfa Romeo Stelvio zadebiutowała w 2016 r. na targach w Los Angeles. To kompaktowy SUV premium, który ma konkurować z BMW X3, Porsche Macan, Mercedesem GLC oraz Audi Q5. W przypadku rynku amerykańskiego był to moment powrotu marki Alfa Romeo do USA. Producent zniknął w 1995 r. i pojawił się ponownie w 2015 r., pod skrzydłami koncernu Fiat Chrysler Automobiles. Inżynierowie Alfa Romeo połączyli praktyczne właściwości SUV-a ze sportowymi właściwościami jezdnymi, ponieważ auto oparto na tej samej platformie co model Giulia. W 2018 r. Amerykanie kupili 43 tys. egzemplarzy modelu Stelvio. W Bryki z Ameryki możemy sprowadzić dla Ciebie Alfa Romeo Stelvio z USA. Zanim podejmiesz decyzję o zakupie, poznaj bliżej model Alfa Romeo Stelvio - spalanie, wyposażenie, dane techniczne i inne ważne informacje.

Alfa Romeo Stelvio (2016-obecnie)

Alfa Romeo Stelvio to kompaktowy SUV, który został zbudowany na bazie platformy Giorgio, dzielonej z modelem Giulia. Charakteryzuje się ona niemal idealnym rozkładem masy (50:50), lekkością i sztywnością. Do jej produkcji użyto aluminium oraz włókna węglowego. Domyślnie powstała z myślą o napędzie na tylną oś (RWD), ale jest dostępna również z napędem na wszystkie koła (AWD). Oczywiście występują pewne różnice, a najważniejszą z nich jest zwiększony prześwit. W 2018 r. Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio została najszybszym SUV-em na torze Nurburgring Nordschleife.

Samochód przeszedł dwa liftingi. Pierwszy miał miejsce w 2020 r. W Alfa Romeo Stelvio wnętrze zyskało nowy ekran infotainment 8,8" z funkcją aktualizacji online, funkcję połączenia alarmowego, nową kierownicę i dźwignię zmiany biegów oraz ulepszone materiały wykończeniowe dla deski rozdzielczej. Z zewnątrz zmiany objęły ulepszone reflektory bi-ksenonowe, nowe kolory i nowe wzory felg. Dodano adaptacyjny tempomat i asystenta utrzymania pasa ruchu. 

Drugi lifting przeprowadzono w 2022 r. i objął nowe reflektory LED w układzie 3+3, co było nawiązaniem do klasycznych modeli Alfa Romeo, nowy grill z czarnym wykończeniem, przyciemnione klosze lamp tylnych, sekwencyjne kierunkowskazy i nowe wzory felg. Wewnątrz pojawiły się m.in. cyfrowy zestaw wskaźników 12,3", który stał się standardem w wersjach Quadrifoglio i Veloce, fotele z lepszym podparciem bocznym oraz wstawki z włókna węglowego i aluminium. Ulepszono system infotainment, nawigację wzbogacono o funkcję rozszerzonej rzeczywistości, w Quadrifoglio pojawił się mechaniczny dyferencjał o ograniczonym poślizgu (LSD) oraz wydech Akrapovic jako opcja. Wprowadzono asystenta monitorowania martwego pola, asystenta utrzymania pasa ruchu oraz asystenta jazdy w korku.

Alfa Romeo Stelvio - dane techniczne

Oferta silnikowa w USA obejmowała tylko silniki benzynowe. Jednostki wysokoprężne cieszyły się popularnością tylko w Europie, w tym również w Polsce. W wersji Quadrifoglio modelu Alfa Romeo Stelvio silnik został opracowany przy współpracy z Ferrari. To V6 z dwiema turbosprężarkami, które zbudowano na bazie silnika V8, ale usunięto dwa cylindry. W USA były dwie wersje silnikowe:

  • 2.0 R4 Turbo - 280 KM, 415 Nm, skrzynia 8-biegowa automatyczna, napęd RWD lub AWD, zużycie paliwa ok. 8 l / 100 km w cyklu mieszanym;
  • 2.9 V6 Bi-Turbo - 505 KM, 600 Nm, skrzynia 8-biegowa automatyczna, napęd AWD, zużycie paliwa ok. 12 l / 100 km w cyklu mieszanym.

Alfa Romeo Stelvio - wyposażenie

Od momentu rozpoczęcia produkcji pojawiły się następujące wersje wyposażenia:

  • Stelvio (2018-2020) - ma m.in. felgi 18", reflektory bi-ksenonowe, tylne lampy LED, skórzaną tapicerkę, fotele z regulacją w 10 kierunkach, dwustrefową klimatyzację, system infotainment z ekranem 6,5", system Alfa DNA (tryby jazdy), kamerę cofania, czujniki parkowania, kierownicę obszytą skórą, tempomat, aktywnego asystenta hamowania, system ostrzegania o kolizji z poprzedzającym pojazdem;
  • Sport (2018-2020) - to samo co w Stelvio i dodatkowo felgi 19", sportowe zawieszenie, większe łopatki zmiany biegów, sportowe fotele, aluminiowe wstawki we wnętrzu;
  • Ti (2018-2024) - to samo co w Stelvio i dodatkowo ekran infotainment 8,8", podgrzewane fotele przednie, podgrzewana kierownica, czujniki parkowania z przodu;
  • Ti Sport (2018-2020) - to samo co w Ti i dodatkowo felgi 20", sportowe zawieszenie, większe łopatki zmiany biegów, sportowe fotele;
  • Ti Lusso (2018-2020) - to samo co w Ti i dodatkowo felgi 20", skórzana tapicerka premium, drewniane wstawki, elektryczna regulacja kolumny kierowniczej;
  • Sprint (2021-obecnie) - zastąpiła wersję podstawową, ma ekran 8,8" i napęd AWD w standardzie;
  • Veloce (2021-2024) - wyposażenie jak w Sprint i dodatkowo felgi 20", tapicerka Dinamica/Alcantara, kierownica sportowa z łopatkami zmiany biegów, dyferencjał LSD, sportowe zderzaki, zawieszenie obniżone o 10 mm;
  • Competizione (2021-2024) - wyposażenie jak w Veloce i dodatkowo aktywne zawieszenie, czarne felgi 21", sportowy wydech, tapicerka skórzana z czerwonymi przeszyciami, pakiet Active Assist 2;
  • Quadrifoglio (2018-2024) - felgi aluminiowe 20" (21" w opcji), fotele sportowe, tapicerka Alcantara, większe tarcze hamulcowe z przodu (ceramiczne w opcji), system Alfa DNA Pro z trybem Race, aktywny spojler przedni, wstawki z włókna węglowego, sportowa kierownica z przyciskiem start, systemy ADAS, od 2023 r. reflektory LED;

Na rynku amerykańskim były też dostępne wersje limitowane:

  • Tributo Italiano (2023) - wersja Veloce wzbogacona o felgi 21" ze złotymi akcentami, specjalne kolory nadwozia, skórzaną tapicerkę z czerwonymi przeszyciami, wstawki z włókna węglowego, grill w kolorze czarnym, adaptacyjne zawieszenie, system audio Harman Kardon;
  • Intensa (2025) - wersja Sprint wzbogacona o złote akcenty zewnętrzne, felgi 20" w kolorze czarnym, skórzaną tapicerkę ze złotymi przeszyciami, panoramiczny szyberdach, system audio Harman Kardon;
  • Quadrifoglio 100th Anniversary/Super Sport (2024) - wersja Quadrifoglio wzbogacona o unikalne kolory Rosso Etna i Verde Montreal, kute felgi 21", złote zaciski hamulcowe, logotypy z oznaczeniem wersji specjalnej, tapicerkę Alcantara z czerwonymi przeszyciami, spojler tylny.

Alfa Romeo mocno skomplikowała wersje wyposażenia dostępne w USA. Dopiero w 2025 r. zdecydowano się na znaczące uproszczenie i pozostawiono tylko bazową, którą można wzbogacić o dodatkowe pakiety i opcje wyposażenia. W tym samym roku zakończono sprzedaż wersji Quadrifoglio.

Alfa Romeo Stelvio - wymiary

Standard:

  • Długość: 4689 mm
  • Szerokość: 1902 mm
  • Wysokość: 1676 mm
  • Rozstaw osi: 2817 mm
  • Pojemność bagażnika: 525 l (rozłożone siedzenia) / 1600 l (złożone siedzenia)

Quadrifoglio:

  • Długość: 4701 mm
  • Szerokość: 1955 mm
  • Wysokość: 1689 mm
  • Rozstaw osi: 2817 mm
  • Pojemność bagażnika: 525 l (rozłożone siedzenia) / 1600 l (złożone siedzenia)

Alfa Romeo Stelvio z USA - czy warto?

Samochody Alfa Romeo z USA są lepiej wyposażone i tańsze niż ich europejskie odpowiedniki. Nie inaczej jest w przypadku modelu Stelvio, gdzie cena w salonach od początku była atrakcyjna i przy tym producent oferuje bogatsze wyposażenie podstawowe niż w Europie. To sprawia, że warto sprowadzić ten samochód ze Stanów Zjednoczonych. Dodatkowym plusem jest fakt, że oferowano go tam tylko w najmocniejszych wersjach silnikowych.

Alfa Romeo Stelvio z USA - tylko z Bryki z Ameryki!

Jeżeli szukasz auta z USA i chcesz zaoszczędzić czas oraz pieniądze, to najlepiej skorzystać z usług doświadczonego pośrednika. W Bryki z Ameryki mamy na koncie setki udanych transakcji, dzięki czemu masz pewność, że w garażu stanie takie auto, o jakim marzysz. Skontaktuj się z nami, określ budżet i oczekiwania, a my zajmiemy się resztą!

Oferta Bryki z Ameryki obejmuje:

  • wyszukanie pojazdu, weryfikację aukcji i udział w licytacji;
  • transport auta do portu w USA, fracht do Europy z opcjonalnym ubezpieczeniem i transport pod wskazany adres w Polsce;
  • pomoc w formalnościach i opłatach celnych oraz skarbowych;
  • pomoc w naprawie auta oraz przygotowaniu do rejestracji w Polsce.

Nie czekaj! Zadzwoń lub napisz, umów się na spotkanie i porozmawiajmy o tym, jak możemy spełnić Twoje motoryzacyjne marzenia.

Alfa Romeo

– najczęściej importowane Modele

Alfa Romeo Tonale z USA

Alfa Romeo Tonale z USA

Alfa Romeo Tonale to kompaktowy SUV, który współdzieli platformę z modelem Dodge Hornet, ponieważ obie marki należą do koncernu Stellantis. Model ten jest o tyle wyjątkowy, że w Alfa Romeo Tonale silnik spalinowy połączono z napędem hybrydowym plug-in. To pierwsza hybryda plug-in włoskiej marki i początkowo Tonale sprzedawano tylko w takiej formie. Od 2025 r. producent zdecydował się na wprowadzenie napędu spalinowego z dynamicznym silnikiem 2.0. Auto jest sprzedawane również na rynku amerykańskim, gdzie od momentu premiery sprzedano ponad 50 tys. sztuk. Jeżeli chcesz kupić Alfa Romeo Tonale z USA, w Bryki z Ameryki możemy sprowadzić dla Ciebie taki samochód. Najpierw poznaj bliżej Alfa Romeo Tonale - spalanie, moc, wyposażenie i inne ważne informacje.

Alfa Romeo 4C z USA

Alfa Romeo 4C z USA

Alfa Romeo 4C to kompaktowy samochód sportowy, z którym Alfa Romeo wkraczała w nową erę modeli, ponieważ jego premiera miała miejsce tuż przed Alfa Romeo Giulia i Stelvio, które zadebiutowały rok później. Jego premiera zbiegła się również z powrotem marki na rynek amerykański. Alfa Romeo zniknęła z USA w 1995 r. i powróciła w 2015 r., ponieważ samochody włoskiego producenta nie sprzedawały się tam tak dobrze, jak w Europie. W Bryki z Ameryki możemy sprowadzić dla Ciebie takie auto. Zanim podejmiesz decyzję, poznaj bliżej model Alfa Romeo 4C - spalanie, dane techniczne, wymiary itp. Dzięki temu łatwiej podejmiesz decyzję o tym, która wersja i z którego rocznika będzie Ci odpowiadać.

Alfa Romeo Giulia z USA

Alfa Romeo Giulia z USA

Alfa Romeo Giulia to następca modelu 159, który ma konkurować z BMW serii 3 oraz Mercedesem klasy C. W Stanach Zjednoczonych była jednym z modeli, z którymi włoska marka wracała na rynek amerykański po 20 latach nieobecności. Alfa Romeo zniknęła z USA w 1995 r., ponieważ Amerykanie niechętnie kupowali auta włoskiej marki. Powrót pod skrzydłami Fiat Chrysler Automobiles nastąpił w 2015 r. z modelem 4C. Giulia pojawiła się w Europie w 2016 r., a do USA trafiła rok później. To bardzo przemyślany sedan ze sportowym zacięciem. W Bryki z Ameryki możemy sprowadzić dla Ciebie taki samochód. Zanim podejmiesz decyzję o zakupie, poznaj bliżej model Alfa Romeo Giulia — spalanie, dane techniczne, liftingi itp. To ułatwi Ci wybór egzemplarza, który będzie odpowiadał Twoim oczekiwaniom.

Alfa Romeo z USA

Alfa Romeo z USA

Alfa Romeo to włoski producent samochodów z ponad stuletnią tradycją. Marka jest obecna również w Stanach Zjednoczonych, choć jej historia na rynku amerykańskim jest dość burzliwa i skomplikowana. Obecnie producent oferuje tam modele Alfa Romeo Giulia, Alfa Romeo Stelvio i Alfa Romeo Tonale. W Bryki z Ameryki oferujemy import Alfa Romeo z USA. Samochody są lepiej wyposażone niż ich odpowiedniki oferowane w Europie, a przy tym mają niższe ceny niż na rynku wtórnym np. w Polsce. Warto również zainteresować się klasycznymi modelami tej włoskiej marki.

Może Cię zainteresować

BMW M8 z USA

BMW M8 z USA

BMW M8 to najmocniejsza, sportowa wersja BMW serii 8, które jest zaliczane do grona luksusowych samochodów GT (grand touring, gran turismo). Pomimo klasycznego nadwozia coupe, obok którego przedstawiono również cabrio i wersję czterodrzwiową, auto pozwala na pokonywanie dalekich dystansów w komfortowych warunkach. To sprawia, że samochód doskonale sprawdzi się podczas dalekich wakacyjnych wyjazdów, gdzie z radością będziecie pokonywać każdy kilometr. Jeżeli chcesz kupić BMW M8 z USA, w Bryki z Ameryki możemy je dla Ciebie sprowadzić! Najpierw poznaj bliżej BMW M8 - spalanie, dane techniczne, wyposażenie. Dzięki temu wybór będzie łatwiejszy.

Lexus z USA

Lexus z USA

Marzysz o luksusowym pojeździe prosto ze Stanów Zjednoczonych? W takim razie koniecznie sprawdź naszą ofertę! Sprowadzamy pojazdy marki Lexus z USA oraz Kanady. Współpraca z nami to gwarancja posiadania samochodu najwyższej jakości – zarówno używanego, jak i zupełnie nowego.

Toyota Camry z USA

Toyota Camry z USA

Samochody Toyota Camry są jednymi z najlepiej sprzedających się sedanów w Stanach Zjednoczonych. Auto pojawiło się najpierw w 1976 r., w Japonii jako Toyota Celica Camry, a dopiero w 1982 r. stało się osobnym modelem i trafiło m.in. do USA, gdzie model ten osiągnął spektakularny sukces. Co ciekawe, Toyota dostosowuje go do poszczególnych rynków, więc jeśli interesuje cię import auta z USA, to wiedz, że wygląda ono inaczej niż to oferowane w Polsce. Dotyczy to w szczególności najbardziej korzystnej do sprowadzenia generacji o oznaczeniu XV70, na której się skupimy.

Masz pytania?

Sprawdź sekcję FAQ z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania lub skontaktuj się z nami a nasi doradcy chętnie Ci pomogą.