Alfa Romeo Giulia z USA
Alfa Romeo Giulia to następca modelu 159, który ma konkurować z BMW serii 3 oraz Mercedesem klasy C. W Stanach Zjednoczonych była jednym z modeli, z którymi włoska marka wracała na rynek amerykański po 20 latach nieobecności. Alfa Romeo zniknęła z USA w 1995 r., ponieważ Amerykanie niechętnie kupowali auta włoskiej marki. Powrót pod skrzydłami Fiat Chrysler Automobiles nastąpił w 2015 r. z modelem 4C. Giulia pojawiła się w Europie w 2016 r., a do USA trafiła rok później. To bardzo przemyślany sedan ze sportowym zacięciem. W Bryki z Ameryki możemy sprowadzić dla Ciebie taki samochód. Zanim podejmiesz decyzję o zakupie, poznaj bliżej model Alfa Romeo Giulia — spalanie, dane techniczne, liftingi itp. To ułatwi Ci wybór egzemplarza, który będzie odpowiadał Twoim oczekiwaniom.
Alfa Romeo Giulia (2016-obecnie)
Alfa Romeo Giulia została zaprezentowana w 2015 r., a jej produkcja ruszyła rok później. Samochód zbudowano na platformie Giorgio, która zapewnia niemal idealny rozkład masy (50:50). Zaprojektowano ją z myślą o napędzie na tylną oś, ale pozwala też na zastosowanie napędu na wszystkie koła. Do jej budowy użyto aluminium i włókna węglowego, więc charakteryzuje się lekkością i sztywnością. Sprzedaż w USA rozpoczęła się od najmocniejszej wersji — Quadrifoglio. Samochód ma wielowahaczowe zawieszenie Alfa Link. W wersji Quadrifoglio zastosowano aktywne zawieszenie Alfa Active Suspension.
Samochód przeszedł pierwszy lifting na rok modelowy 2021. W jego wyniku, w Alfa Romeo Giulia wnętrze zyskało ulepszony system infotainment z ekranem 8,8" i szybszym procesorem, nowe opcje wykończenia i lepsze materiały. Ze zmian zewnętrznych warto wymienić nowe reflektory bi-ksenonowe. Dodano aktywny tempomat, asystenta utrzymania pasa ruchu i system rozpoznawania znaków drogowych. Drugi lifting pojawił się na rok modelowy 2023. Zastosowano nowe reflektory LED z układem 3+3, który nawiązuje do klasycznych modeli marki Alfa Romeo, przeprojektowany grill i przyciemnione klosze lamp tylnych. We wnętrzu pojawił się cyfrowy zestaw wskaźników 12,3" (standard dla wersji Veloce i Quadrifoglio) oraz fotele z lepszym trzymaniem bocznym. Pojawił się też mechaniczny dyferencjał i poprawiono mapowanie silnika 2.0.
Alfa Romeo Giulia - dane techniczne
Na amerykańskich aukcjach spotyka się tylko silniki benzynowe, co wynika z faktu, że jednostki wysokoprężne nie były oferowane na amerykańskim rynku, choć w Europie i także w Polsce cieszyły się dużą popularnością. Klienci w Stanach Zjednoczonych mieli do wyboru dwie jednostki. W Alfa Romeo Giulia silnik V6 opracowano wspólnie z Ferrari. W salonach były następujące wersje:
- 2.0 R4 Turbo - 280 KM, 415 Nm, napęd na tylną oś lub AWD, 8-biegowa skrzynia automatyczna, średnie spalanie 8,7 l na 100 km;
- 2.9 V6 Bi-Turbo - 505 KM, 600 Nm, napęd AWD, 8-biegowa skrzynia automatyczna, średnie spalanie 10,1 l na 100 km;
- 2.9 V6 Bi-Turbo GTA / GTAm - 540 KM, 600 Nm, napęd AWD, 8-biegowa skrzynia automatyczna, średnie spalanie 13,2l na 100 km.
Alfa Romeo Giulia - wyposażenie
Alfa Romeo Giulia jest oferowana w kilku wersjach wyposażenia:
- Sprint - felgi aluminiowe 17" z oponami 235/45, reflektory bi-ksenonowe, skórzana tapicerka, fotele z regulacją w 10 kierunkach, system infotainment 8,8" z Apple CarPlay i Android Auto, dwustrefowa klimatyzacja, tryby jazdy (Dynamic, Natural, Advanced Efficiency), kamera cofania z czujnikami z tyłu, aktywny asystent hamowania awaryjnego, system ostrzegania o kolizji z poprzedzającym pojazdem;
- Ti - wyposażenie jak w Sprint i dodatkowo felgi 18" z oponami 235/40, podgrzewane fotele z regulacją w 12 kierunkach i pamięcią, drewniane wstawki, opcjonalnie system nagłośnienia Harman Kardon i panoramiczny szyberdach;
- Veloce - wyposażenie jak w Ti i dodatkowo felgi 19" z oponami 235/35, fotele sportowe z tapicerką Dinamica/Alcantara, kierownica sportowa z łopatkami zmiany biegów, mechaniczny dyferencjał (LSD), sportowe zderzaki, zawieszenie obniżone o 10 mm;
- Competizione - produkowana w latach 2021-2023, wyposażenie z Veloce i dodatkowo adaptacyjne zawieszenie, felgi 19" w kolorze czarnym, sportowy układ wydechowy, tapicerka skórzana z czerwonymi przeszyciami;
- Quadrifoglio - felgi aluminiowe 19", fotele sportowe obszyte Alcantarą, opcjonalnie dostępne fotele kubełkowe, hamulce Brembo z tarczami o większej średnicy, opcjonalnie dostępne hamulce ceramiczne, system Alfa DNA Pro z trybem Race, aktywny spojler przedni, opcjonalnie układ wydechowy Akrapovic, wstawki z włókna węglowego, systemy ADAS.
Producent oferował też na rynku amerykańskim kilka wersji specjalnych i limitowanych, choć ich sprzedaż była niższa niż w Europie i oscylowała w okolicach 50 sztuk:
- Quadrifoglio 100th Anniversary/Super Sport - wyposażenie z Quadrifoglio i dodatkowo dedykowane kolory Rosso Etna i Verde Montreal, kute felgi 20", złote zaciski hamulcowe, logotypy 100th Anniversary, tapicerka Alcantara z czerwonymi przeszyciami, tylny spojler z włókna węglowego;
- Tributo Italiano - wyposażenie z Veloce, kolory nadwozia odpowiadające fladze Włoch, felgi 19" ze złotymi akcentami, skórzana tapicerka z czerwonymi przeszyciami, wstawki z włókna węglowego, system audio Harman Kardon, adaptacyjne zawieszenie;
- GTA / GTAm - wzmocniona wersja silnika 2.9 V6 Bi-Turbo, masa zmniejszona o 100 kg, fotele kubełkowe (GTAm - tylko z fotelami przednimi), układ wydechowy Akrapovic, elementy zewnętrzne z włókna węglowego, pakiet aerodynamiczny, systemy ADAS.
Na liście wyposażenia dodatkowego i w pakietach znalazły się m.in. system audio Harman Kardon, podgrzewane tylne fotele, panoramiczny szyberdach, oświetlenie ambient, aktywne zawieszenie (standard w niektórych wariantach), adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go, układ wydechowy Akrapovic, ceramiczne hamulce, pakiety elektroniki pozwalające na odblokowanie maksymalnej prędkości, która wynosi 307 km/h dla Quadrifoglio oraz 310 km/h dla GTA/GTAm.
Alfa Romeo Giulia - wymiary
Alfa Romeo Giulia w standardowych wersjach:
- Długość: 4643 mm
- Szerokość: 2024 mm (z lusterkami)
- Wysokość: 1438 mm
- Rozstaw osi: 2820 mm
- Pojemność bagażnika: 480 l
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio / GTA / GTAm:
- Długość: 4639 mm
- Szerokość: 2024 mm (z lusterkami)
- Wysokość: 1426 mm
- Rozstaw osi: 2820 mm
- Pojemność bagażnika: 480 l / 400 l w wersji GTAm ze względu na zastosowanie klatki bezpieczeństwa
Alfa Romeo Giulia z USA - czy warto?
Odpowiedź na to pytanie może być tylko jedna - tak! W przypadku modelu Alfa Romeo Giulia z USA cena zakupu w salonach jest bardzo atrakcyjna, jeśli weźmiemy pod uwagę lepsze wyposażenie podstawowe niż w Europie. Dzięki temu, nawet po dodaniu ewentualnych kosztów naprawy, Alfa Romeo Giulia z USA po prostu się opłaca. W Stanach Zjednoczonych króluje benzyna, dlatego próżno szukać tam samochodów z silnikiem Diesla, co dla wielu może być plusem. Bazowy silnik 2.0 R4 Turbo jest od razu oferowany w najmocniejszej odmianie. To wszystko sprawia, że Alfa Romeo z USA jest dobrym wyborem, jeśli szukasz ciekawego sedana ze sportowym zacięciem.
Alfa Romeo Giulia z USA - tylko z Bryki z Ameryki!
Choć samochody osobowe z USA może sprowadzać każdy, to zamiast prywatnego importu lepiej skorzystać ze wsparcia profesjonalistów. W Bryki z Ameryki od lat importujemy auta z USA i zajmujemy się całym procesem importu — od wyszukania auta i weryfikacji oferty, poprzez transport do Europy, aż po wsparcie w naprawie i przygotowaniu samochodu do rejestracji.
Usługi Bryki z Ameryki obejmują:
- wyszukanie samochodu, weryfikację oferty i udział w licytacji;
- transport do portu w USA, fracht do Europy z opcjonalnym ubezpieczeniem, dostawa pod wskazany adres w Polsce;
- pomoc w formalnościach i opłatach celnych oraz skarbowych;
- pomoc w przygotowaniu auta do rejestracji w Polsce.
Skontaktuj się z nami już teraz, umów na spotkanie i porozmawiajmy o tym, jak możemy spełnić Twoje marzenia o samochodzie Alfa Romeo Giulia z USA!