Jeep Gladiator z USA
Jeep Gladiator po raz pierwszy pojawił się w 1962 r. i mocno różnił się od tego, z czego słynie ta kultowa amerykańska marka. Miał bowiem standardowe nadwozie typu pick-up i tym samym Jeep chciał dołączyć do konkurencji w tym segmencie. Skończyło się jednak tylko na jednej generacji i nazwa trafiła do szuflady. Ponownie wskrzeszono ją w 2019 r., ale wtedy producent zrobił to z większym rozmysłem, ponieważ połączył nadwozie typu pick-up, właściwości terenowe, z których słynie marka oraz wygląd kultowego Wranglera. W Bryki z Ameryki możemy dla Ciebie sprowadzić ten oryginalny samochód ze Stanów Zjednoczonych. Najpierw poznaj bliżej model Jeep Gladiator - spalanie, dane techniczne, wymiary itp.
Jeep Gladiator JT (2019-obecnie)
Jeep Gladiator został zaprezentowany w listopadzie 2019 r. jako auto na rok modelowy 2020. Samochód jest produkowany w Toledo, w stanie Ohio. Wyróżnia go nie tylko fakt, że to pick-up marki Jeep o wyglądzie nawiązującym do Wranglera. To również jeden z najdłuższych tego typu samochodów na rynku, ponieważ ma długość 5,5 m. Połączono tu przestronne wnętrze z przestrzenią załadunkową o długości aż 153 cm. Praktyczne właściwości uzupełnia możliwość holowania przyczepy o masie do 3474 kg. Samochód został ciepło przyjęty przez klientów i do 2025 r. sprzedano ok. 500 tys. egzemplarzy. Jednak kupowany jest głównie w USA, dlatego w 2023 r. wycofano go z Europy. Co więcej, Jeep planuje kontynuować produkcję aż do 2028 r.
W 2024 r. samochód przeszedł poważny lifting. W Jeep Gladiator wnętrze zyskało nowy system infotainment UConnect 5 z obsługą Apple CarPlay i Android Auto, nowe materiały wykończeniowe, oświetlenie ambient oraz gniazda elektryczne dla pasażerów podróżujących z tyłu. Z zewnątrz zmienił się wygląd grilla na 7-żebrowy, ukryto antenę, dodano nowe wzory felg. Dodano również systemy wspomagające kierowcę - adaptacyjny tempomat, system ostrzegania o ryzyku kolizji z poprzedzającym pojazdem oraz asystenta utrzymania pasa ruchu. Dostępność systemów zależy od wersji wyposażenia.
W 2025 r. wprowadzono kolejne zmiany. Do oferty dołączył napęd plug-in hybrid i nowe kolory. W wersji PHEV samochodu Jeep Gladiator silnik benzynowy ma pojemność 2.0. Liczba wariantów wyposażenia została zredukowana z 8 do 7.
Jeep Gladiator - dane techniczne
Na rynku amerykańskim Jeep Gladiator pojawił się w trzech wersjach silnikowych:
- 3.6 V6 Pentastar - pojemność 3604 cm3, moc 285 KM, moment obrotowy 353 Nm, średnie zużycie paliwa - średnio 12,4 l/100 km w cyklu mieszanym;
- 3.0 EcoDiesel V6 - produkowany w latach 2020-2023, pojemność 2987 cm3, moc 260 KM, moment obrotowy 600 Nm, zużycie paliwa - średnio 9,6 l/100 km w cyklu mieszanym;
- 2.0 Turbo PHEV 4xe - wprowadzony od roku modelowego 2025, pojemność 1995 cm3, pojemność akumulatora napędu hybrydowego - 17 kWh, łączna moc zestawu 375 KM, łączny moment obrotowy zestawu 470 Nm, zużycie paliwa - średnio 7,8 l/100 km w cyklu mieszanym, zasięg w trybie elektrycznym - do 34 km.
Jeep Gladiator - wyposażenie
Wersje wyposażenia przed 2025 r.:
- Sport - ABS, EBD, ESP z funkcją wspomagania podczas ciągnięcia przyczepy, wspomaganie wjazdu i zjazdu ze wzniesienia, kamera cofania, Forward Collision Warning z aktywnym hamowaniem (od 2021), klimatyzacja manualna, do 2021 r. manualne sterowanie szyb i regulacja lusterek, od 2021 - elektryczne, manualna regulacja fotela kierowcy w 6 płaszczyznach, składana kanapa 60/40, UConnect 4C 7", przewodowe Apple CarPlay i Android Auto;
- Sport S - wyposażenie jak w Sport i dodatkowo adaptacyjny tempomat, od 2022 r. asystent monitorowania ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu, automatyczna klimatyzacja, elektryczne szyby i lusterka, zdalne uruchamianie silnika, UConnect 4C 8,4", tapicerka premium, siedzenie kierowcy regulowane elektrycznie w 8 płaszczyznach;
- Willys - wyposażenie jak w Sport S i dodatkowo przednie fotele z regulacją elektryczną w 8 kierunkach, audio Alpine z 9 głośnikami, felgi 17" z oponami All-Terrain, napęd 4x4 Rock Trac, tapicerka skórzano-materiałowa;
- Altitude - wyposażenie jak w Willys i dodatkowo asystent utrzymania pasa ruchu, podgrzewane przednie siedzenia, elektryczna burta, dwustrefowa klimatyzacja, UConnect 4C 8,4", felgi 18", tapicerka skórzano-materiałowa;
- High Altitude - wszystkie pakiety bezpieczeństwa z niższych wersji i dodatkowo kamera 360 oraz system wykrywania zmęczenia kierowcy, skórzane fotele z wentylacją i ogrzewaniem, tapicerka ze skóry Nappa, felgi 18", podsufitka premium;
- Mojave - wszystkie pakiety bezpieczeństwa z niższych wersji, 3-częściowy hard-top w kolorze nadwozia, wentylowane siedzenia, wirtualne zegary 12,3", felgi 18" z oponami 33", amortyzatory Fox, zderzaki ze zwiększonym prześwitem;
- Rubicon - wyposażenie jak z Mojave i dodatkowo system wykrywania pieszych, wentylowane i podgrzewane siedzenia, felgi 17" z oponami 33", terenowa nawigacja, system elektronicznego odłączania stabilizatora poprzecznego w trakcie jazdy, osie Dana 44.
Wersje wyposażenia od roku modelowego 2025:
- Sport - nowości obejmują m.in. adaptacyjny tempomat, kamerę cofania, system ostrzegania o kolizji z poprzedzającym pojazdem i aktywnym hamowaniem awaryjnym, UConnect 5 8,4";
- Sport S - nowości obejmują m.in. system monitorowania martwego pola, asystenta utrzymania pasa ruchu, bezprzewodowy Apple CarPlay i Android Auto, cyfrowe zegary 7", oświetlenie ambient;
- Willys - taka sama lista wyposażenia, ale zmieniają się niektóre komponenty (np. większy ekran multimediów);
- Mojave - nowości obejmują m.in. zaktualizowane zawieszenie Fox 2.0;
- Rubicon - nowości obejmują m.in. skórzaną tapicerkę premium, adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go;
- Mojave X - wyposażenie jak w Mojave i dodatkowo siedzenia obszyte skórą McKinsey, elektryczna regulacja foteli z pamięcią ustawień, system audio McIntosh (19 głośników), felgi 20" z oponami M/T;
- Rubicon X - wyposażenie jak w Rubicon i dodatkowo wyświetlacz HUD, zamszowa podsufitka.
Jeep Gladiator - wymiary
- Wysokość: 1854 mm (bez dachu; z hardtop +50 mm)
- Szerokość: 1875 mm (bez lusterek; z lusterkami 2073 mm)
- Długość: 5537 mm
- Rozstaw osi: 3487 mm
- Pojemność bagażnika: 1229 l (pojemność przestrzeni załadunkowej paki).
Jeep Gladiator z USA - czy warto?
Jeżeli zastanawiasz się nad zakupem Jeep Gladiator z USA, cena samochodu na pewno będzie lepsza niż w przypadku aut europejskich. Klienci w salonach mogli bowiem liczyć na spore rabaty. Dużą różnicę robi też fakt, że auto jest produkowane w Stanach Zjednoczonych. Do tego zachowana ciągłość produkcji sprawia, że można sprowadzić młodsze egzemplarze z niskim przebiegiem i nowocześniejszym wyposażeniem. To wszystko sprawia, że Jeep z USA jest doskonałym wyborem, a Gladiator z pewnością będzie wyróżniał się na europejskich drogach. Dla Ciebie może być doskonałym autem rodzinnym lub kompanem do zadań specjalnych.
Jeep Gladiator z USA - tylko z Bryki z Ameryki!
Jeżeli zastanawiasz się nad zakupem auta z USA, najlepiej zrobić to z pomocą pośrednika. Co prawda amerykańskie domy aukcyjne mają też oferty dla klientów indywidualnych, ale nigdy nie są one tak dobre, jak te dla profesjonalnych pośredników. Dzięki współpracy z nami łatwo i bezpiecznie sprowadzisz swoje wymarzone auto z USA.
Usługi Bryki z Ameryki obejmują:
- wyszukanie oferty, weryfikację historii pojazdu, opcjonalną ocenę techniczną przez zewnętrznego rzeczoznawcę, udział w licytacji;
- transport auta do portu w USA, fracht do Europy z opcjonalnym ubezpieczeniem, transport pod wskazany adres w Polsce;
- pomoc w formalnościach i opłatach celnych oraz skarbowych;
- pomoc w przygotowaniu auta do rejestracji w Polsce.
Nie czekaj, zadzwoń lub napisz i powiedz nam, jak możemy spełnić Twoje motoryzacyjne marzenia. Współpraca z Bryki z Ameryki to wygodny i pewny sposób na zakup samochodu z USA!









